Italská primadona omládla - Alfa Romeo 166

Na nedávném autosalonu ve Frankfurtu byla představena nová podoba Alfy Romeo 166.

Tato vlajková loď značky prošla omlazujícím faceliftem, patrným především na přídi tohoto italského vozu. Nová Alfa vyjadřuje harmonii formy a obsahu s kombinací elegantního interiéru doplněného prvky sportovního kupé. Tvůrci tohoto omlazeného automobilu se také zaměřili na vytvoření rafinované kombinace vnějších barev vozu s barevnými tóny interiéru.

Pokud se zaměříme na nejvíce patrné změny vnější podoby nové Alfy, vynikne především typický motiv součastných Alf – rozměrná mřížka chladiče se znakem automobilky spolu s postraními přívody vzduchu. Těmito nepřehlédnutelnými znaky chce italský výrobce navázat na zvláštní charakter značky Alfa Romeo, jímž se proslavila v minulosti. Při pohledu z boku si nová Alfa zachovala povedený vzhled své předchůdkyně, včetně chromovaných madel dveří. Při bočním pohledu také vyvolává převaha kovové plochy nad plochou skleněnou dojem vozu ve stylu kupé. Elegantní a nadčasovou zadní část také nebylo třeba příliš měnit, dominantním prvkem jsou zde skupinové svítilny originálního tvaru.

V interiéru najdeme nové, kvalitnější a na dotek i na pohled příjemnější materiály. V kombinaci s rozšířenou nabídkou barevných odstínů bude možno vnitřek vozu zvolit ve třech různých stylech – elegantním, sportovním a klasickém. Zákazníci si mohou rovněž vybrat ze čtyř odlišných provedení přístrojové desky, podle verze a úrovně vybavení modelu.

Nebyla by to Alfa Romeo, aby se nesnažila nalákat nové zákazníky především na svůj pověstný temperament a sportovní srdce v podobě dravých motorů. Na výběr jich bude celkem šest, což by mělo pokrýt veškeré požadavky zákazníků. K dispozici tedy budou čtyři zážehové motory – 2.0 TS (150 k), 2.5 V6 24v (188 k), 3.0 V6 (220 k) a 3.2 V6 24v (240 k). Nabídku doplní ještě dva přeplňované vznětové motory – 2.4 JTD 10v (150 k) a 2.4 Multijet 20v (175 k). Všechny motory budou k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, vyjma modelu s motorem 3.0 V6. Ten bude k dostání pouze s automatem. Model s dieselovým motorem 2.4 Multijet může být také k dispozici s novou pětistupňovou automatickou převodovkou.

Interiér vozu byl navrhován se zvláštní pozorností k posádce, konstruktéři se snažili co nejvíce izolovat pronikání nežádoucího hluku z okolí, příkladná je také ergonomie ovládacích prvků a nová automatická klimatizace. Při vývoji vše směřovalo k tomu, vytvořit pro posádku „snadnější a pohodlnější život“ uvnitř vozu. K tomu také přispěje rádio s proměnlivou úrovní hlasitosti podle hladiny okolního hluku, tempomat a satelitní navigace zobrazující se na středové konzole na novém typu displeje s metalickým efektem.

Nová Alfa Romeo 166 bude nabízena ve třech úrovních výbavy - Impression, Progression a Distinctive. Pro opravdové nadšence je ještě připraven skutečný bonbónek, verze s označením TI. Pro ni jsou připravena zvláštní 18-ti palcová kola, sedadla v černé kůži s logem TI, hliníkové prahy rovněž s označením TI a osvětlení ovladačů a přístrojové desky dráždivou červenou barvou. Ve výbavě nové Alfy nechybí např. šestice airbagů, ABS, bi-xenonové světlomety, parkovací a dešťový senzor, ovládání rádia na volantu, navigační systém, hi-fi systém s deseti reproduktory a měničem na cd a v nabídce je také pět různých typů hliníkových kol.

Nová Alfa 166 tedy přichází a je určitě chvályhodné, že jde především svým designem vlastní cestou. Uvidíme, jak se jí na svůj svůdný zevnějšek a sportovní srdce podaří nalákat koupěchtivé zákazníky...

Autor článku: Michal Bartoň
Zdroj článku: Petr Horák

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy