Itálie je známá jako producent těch nej aut. Jde jak o nejsilnější Ferrari a Maserati, tak i nejmenší fiátky. Oproti tomu v Německu je mnoho luxusních výrobců jako Mercedes, BMW, Audi a Porsche..
Velká většina italské produkce je v rukou koncernu Fiat a ten nemá s emisemi až takový problém. Vždyť velká část produkce spadá do malých aut, jmenujme Fiaty 500, Panda či Grande Punto. I koncernové automobilky vyrábějí malá auta jako třeba Lancii Ypsilon či Musa, což je Fiat Idea v jiném hávu. Alfa Romeo připravuje malý model MiTo, ale i Fiat připravuje další model mezi Pandu a Punto.
Jenže velká auta v Německu snižují spotřebu pomaleji a proto se dvě velké země, Německo a Francie, které mají problémy s dodržováním emisních limitů, dohodly, že termín se přeloží z roku 2012 o tři roky později. To se ale nelíbí Itálii, jejíž Fiat již učinil kroky pro to, aby termín 2012 stihnul a proto by byl tímto rozhodnutím postižen.
Jak se bude situace vyvíjet dál, uvidíme...