Volkswageny podstoupí redukční deitu

Volkswagen | foto: Volkswagen

O tom, že hmotnost dnešních aut se začíná být neúnosná, není třeba dlouze přemýšlet. Je ale třeba rozmyslet si co s přebytečnými kily udělat při zachování všech dnešních standardů jak komfortních, tak bezpečnostních.

Volkswagen dal vědět, že po Mazdě, která je ve snižování hmotnosti pionýrem a jeho dvě novinky 2 a 6 jsou lehčí než jejich předchůdci, bude i on snižovat hmotnost.

Je to logické, tlačí ho k tomu jednat zákazníci, kteří chtějí úspornější vozy, ale také Evropská unie, která zase chce méně zplodin. Větším problémem bude jak na to.
Je třeba dopředu zapomenout na materiály jako karbon, které by malé vozy prodražily do neúnosných mezí. Reálněji potom znějí úvahy nad nahrazováním jednotlivých dílů karoserie plastem. Plastové nárazníky jsou již dnes samozřejmostí, plastové páté dveře ovšem tak časté již nejsou.

Podobných míst, na kterých se dá šetřit, je mnoho. Vždy to ale narazí na několik překážek.

Redukce nikdy nesmí být na úkor komfortu, proto se tlumící hmota za zásady neodebírá.

Redukce nikdy nesmí být na úkor bezpečnosti, proto se nesahá ani na deformující se plechy. Stále toho ale ještě zbývá plno zbytečného. A tam je prostor...

Konceptem lehkých vozů byla série několika showcarů se společným názvem Up! I z nich si budoucí Volkswageny něco vezmou, důležité ale také je ponechat jejich nízkou (tunovou) hmotnost v nezměněné podobě i do výroby.

Jak se to povede se budeme moci přesvědčit již za dva roky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy