Není tak dávno doba, co standardem všech vozů bylo pět stupňů, přičemž automaty mívaly o jeden méně, podobně jako malá a levná auta v manuálech. Především kvůli dramatickému vývoji v ekologii a snaze spořit pohonné hmoty se ale i do malých aut prosadily manuální šestikvalty a i ty automatické dnes mají šest stupňů téměř standardně.
Právě ony dříve opomíjené automaty dnes táhnou tyto počty kupředu. Když před několika lety představil Mercedes svůj 7G-Tronic, lidé se ptali k čemu jim sedm stupňů bude.
Loni přišel Lexus s kvality osmi a měřítka se opět změnila. BMW nesmí zůstat pozadu a tak pro svoji novou generaci luxusní „sedmičky“ připravil taktéž osmikvalt.
Ten by měl přinést lepší využití motorového potenciálu, snížení spotřeby a zvýšení zážitků z jízdy. Oproti stávajícímu šestistupni je stejně velký a energeticky méně ztrátový. Ale kardinální otázka je - má to smysl?