Na dálnici R7 roste další úsek

ilustrační foto | foto: ŘSD ČR

Ředitelství silnic a dálnic ČR zahajuje další část projektu celkové přestavby silnice I/7 z Prahy do Chomutova směrem k německým hranicím. Konkrétně dnes byla zahájena výstavba čtypruhového ze stávajícího dvoupruhového úseku Bítozeves – Vysočany a výstavba mimoúrovňové křižovatky Vysočany.

Jde o jedny z nejvýznamnějších staveb na budoucí komunikaci R7, které by kromě jiného měly významně posílit velmi intenzivně využívané spojení mezi Prahou, Německem a dalšími státy Evropské unie.

Stavba na R7 Bítozeves – Vysočany je součástí projektu celkového zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou rychlostní silnici R7. Hlavní silniční tah R7 Praha – Chomutov – hranice s Německem umožní po celkové přestavbě rychlé a především kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz v Sasku a návazně s dalšími státy Evropské unie. „Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje až po Pospoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt,“ vysvětluje k současnému stavu přestavby komunikace generální ředitel ŘSD ČR Alfred Brunclík. V souladu s usnesením vlády bude silnice I/7 od Slaného do Chomutova zkapacitněna na rychlostní silnici R7. Od Chomutova dál směrem po Horu svatého Šebestiána bude komunikace pokračovat jako dvoukruhová se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání, neboť zde složité horské podmínky neumožňují výstavbu komunikace rychlostního (čtyřpruhového) stupně.

Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 na rychlostní silnic R7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt.

Hlavní trasu Bítozeves – Vysočany tvoří 5,779 km dlouhý úsek přestavby silnice I/7 na čtyřpruh v souběhu se strategickou zónou Triangle. Na východě navazuje na připravovanou stavbu R7 Postoloprty – mimoúrovňová křižovatka Bítozeves, na západě na současně zahajovanou stavbu R7 - mimoúrovňová křižovatka Vysočany. V celé délce stavby je využívána trasa současné silnice I/7. Dochází zde ke směrovým a výškovým úpravám a k nezbytnému rozšíření na normovou kategorii, která se realizuje severním směrem od stávající I/7.

Uvažovaný postup výstavby proběhne za provozu. „Nejdříve bude postavena nová pravá polovina čtyřpruhu, následně na ní bude převeden provoz a pak bude dobudována levá polovina čtyřpruhu,“ doplňuje Alfred Brunclík. S uvedením celého úseku do plnohodnotného provozu se počítá v únoru 2009.

R7 MÚK Vysočany – cena dle smlouvy bez daně – 243 699 271,4 Kč
R7 MÚK Bitozeves – MÚK Vysočany – cena dle smlouvy bez daně – 649 913 326 Kč

Mgr. Martina Vápeníková
tisková mluvčí ŘSD

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy