Nové Subaru Legacy a Outback

Základem vývoje značky Subaru byly vždy dvě hlavní technologie: Subaru boxer motory s horizontálně...

protiběžnými písty a Symetrický pohon všech kol.

Spojení obou těchto technologií poskytuje nepřekonatelné potěšení z jízdy. Ve výbavě vozů je doplňuje výjimečná péče o bezpečnost (především v oblasti aktivní bezpečnosti), sportovní charakter, a nezaměnitelný styl. Cenným zdrojem pro vývoj jsou zkušenosti z úspěšného působení vozů Subaru na Světových šampionátech rallye.

Svět volá po stále vyšších výkonech, po pohodlí a bezpečnosti. Zároveň ale také po praktičnosti, úspoře paliv a zodpovědnosti vůči životnímu prostředí. Filosofie Subaru snadno obsáhne a vyváží všechny tyto rozdílné požadavky, což nové Legacy potvrzuje. Ve čtvrté generaci je plnohodnotným nástupcem originálu, ale stejně tak samo o sobě revolučním originálem.

Důsledné, přesto radikálně odlišné.
Nejnovější Legacy pojí s prvními modely z roku 1989 charisma a sportovní charakter. Jako vždy je navrženo pro zítřek a je standardně skvěle vybavené. Ale tentokrát je tu futuristický tvar a duch, který zřetelnou emocionální i věcnou přitažlivost Legacy ještě umocňuje. Spojuje dynamiku s novým vzhledem, který přitahuje smysly. Ale zároveň je vysoce rozumnou volbou. Snížením celkové hmotnosti se docílilo lepšího výkonu a také spotřeby paliva.

Legacy Kombi: tvar podle funkce, stylově.
Kombi má vlastní velmi individuální charakter a přitom zachovává všechny výrazné stylové prvky nové řady.





Legacy Sedan: věrné svým kořenům, ale dynamicky individuální.
Jemné linie spojují kabinu se zadním úložným prostorem a umocňují dramaticky nabitý profil auta. Nízká příď perfektně podtrhuje sportovní pojetí a zároveň vytváří novou osobnost, která si zachovává nejoblíbenější stylové prvky Legacy.

Pohyblivost si podává ruku s dovedností.
Výkon je bezvadně sladěn s manévrovacími schopnostmi, aerodynamikou a promyšlenými detaily. Díky výraznému snížení hmotnosti při zachování fenomenální pevnosti konstrukce, představuje Legacy vše, co je třeba nabídnout řidičům ke změnám, které musí zvládat. Nové Legacy je auto pro 21. století. Díky rozšířenému rozchodu kol, delšímu podvozku a většímu vnitřnímu prostoru nabízí Legacy Kombi neuvěřitelně pohodlnou jízdu a spolehlivé vedení. I přesto má malý poloměr otáčení.

Uvnitř skutečného auta pro řidiče
Interiér Legacy je tak lákavý, že bude chtít za volant usednout každý. Na místě řidiče se budete okamžitě cítit v centru dění. Všechno od hlavní přístrojové desky až po uspořádání středního panelu s ovládači je navrženo pro snadné použití. Ať pojedete kamkoliv, budete mít pocit, že si s autem rozumíte a vaši pasažéři mohou zatím relaxovat v pohodlí vzdušného prostoru kabiny.

Sebevědomí symetrického AWD
V každém Subaru symetrický pohon všech kol spojuje nízké těžiště typického boxer motoru s protiběžnými písty a celkovou symetrii rozložení hnacího ústrojí. Tato kombinace poskytuje ideální rovnováhu a rozvržení hmotnosti, což stálému pohonu všech kol zajišťuje úžasný záběr a tah za všech jízdních podmínek.


Nový 3.0 litrový motor
Speciálně pro poslední model Legacy vyvinutý motor, druhá generace 6-ti válce DOHC, poskytuje sportovní výkon a jeho plynulý přenos, jaký může nabídnout pouze motor o velkém zdvihovém objemu s normálním nasáváním. Výkon, točivý moment a odezva akcelerátoru jsou vylepšeny novým elektronickým systémem řízení klapky v sacím potrubí a rozsáhlými úpravami pohonné jednotky.

2.0/2.5 litrové motory
Subaru s těmito zdokonalenými motory znovu pozdvihlo standardy výkonu, hospodárnosti spotřeby pohonných hmot a ochrany životního prostředí. Všechny motory této řady mají elektronický systém řízení klapky v sacím potrubí, který zajišťuje plynulý výstupní výkon. Motory 2.0 a 2.5 litru navíc díky vysoce účinnému novému sacímu potrubí, které se uplatňuje u všech přirozeně nasávajících modelů, poskytují perfektní rovnováhu mezi třemi základními cíli. Výsledkem je skutečný průlom v citlivosti napříč rozsahem obrátek.

Nové výfuky stejné délky se stálou vibrací
Všechny modely díky těmto systémům 4-2-1 a 6-2-1 (3.0 litr) zajišťují využití plného výkonu motoru. Přidávají navíc točivý moment, snižují hluk a vytvářejí novou variaci na klasický zvuk Subaru – dále povzbuzovanou dvojitými výfuky s ultra nízkým protitlakem u DOHC a 2.5 litrového SOHC.

Více nových technologií
Důkazem pozornosti, kterou tvůrci věnovali u motorů Legacy veškerým detailům, může být použití velmi pevného slinutého kovu v hliníkových čepech, zpevňující usazení klikové hřídele v bloku motoru. Nové technologie použité i při konstrukci vysoce účinného pístního kroužku a nové vačkové hřídele napomáhají snížit hmotnost a spotřebu paliva.

Vehicle Dynamics Control
Systém řízení dynamiky vozů Subaru umocňuje aktivní bezpečnost nejmodernějšími technologiemi. Ve spolupráci se symetrickým pohonem všech kol účinně koordinuje činnost poháněcí soustavy i ABS brzd. Tak může být točivý moment motoru automaticky přerozdělován a zároveň regulováno brždění i akcelerace, vše během zlomku vteřiny. V potenciálně nebezpečných situacích je tak zachována rovnováha.

Nová 5-ti stupňová automatická převodovka pro 3.0 R
Vůbec první elektronicky řízená E-5AT převodovka od Subaru je inteligentní, odlehčená a kompaktní a využívá vysoce účinný lineární systém typu přímého řazení. Byla vyvinuta speciálně pro nejnižší možný projev při řazení a k nejlepšímu využití výkonu nového motoru. Zároveň však snižuje hluk, vibrace a tvrdost a snižuje spotřebu paliva. Režim SPORTSHIFT* je sekvenční a umožňuje řidiči řadit pomocí páky voliče, což mnohým vyznavačům předností Subaru poskytuje maximální radost z jízdy obzvláště na silnicích s mnoha zatáčkami.

Elektronicky řízená 4-stupňová automatická převodovka (E-4AT)
Tento systém přímého řazení pro čtyřválcové modely Legacy byl převzat ze stávajících modelů Subaru turbo. Nejenže zlepšuje spotřebu paliva a kvalitu změn řazení rychlostních stupňů, ale také přispívá k lepší odezvě. Při zařazeném stupni D se automaticky při volnoběhu přeřadí na neutrál. Režim SPORTSHIFT* zase řidiči umožňuje řadit stupně volicí pákou nahoru i dolů, což poskytuje možnost sportovnější jízdy, kdykoliv to řidič vyžaduje.
*SPORTSHIFT je registrovanou obchodní známkou Prodrive Ltd.

5-ti stupňová manuální převodovka (5MT)
Prioritou této upravené převodovky jsou plynulejší, tišší změny při řazení rychlostních stupňů. Dvouhmotový setrvačník vyhlazuje všechno nechtěné škubání a hluk a zvýrazňuje pocit celkové kvality vozu, zvláště při jízdě ve městě. Poprvé je také u prvního stupně použita dvojkuželová synchronizace, což usnadňuje řazení.

Odlehčené součásti
Podrobným zhodnocením a hospodárnějším přístupem k celé konstrukci jsme docílili všeobecného snížení hmotnosti, což zvyšuje celkový výkon při jízdě, bezpečnost a ochranu životního prostředí. Například jsme odlehčili, ale zároveň zvětšili celý skelet, takže je pevnější a odolnější. Široké využití hliníku od kapoty motoru až po zadní dveře také pomáhá se snižováním hmotnosti. Vše od systému připevnění motoru až po osazení dutého hřídele pro řízení bylo znovu zváženo, aby se dosáhlo takového výsledku.

Přední a zadní závěsy kol
Vpředu je zdvojnásoben úhel odklonu kola, aby se co možná nejvíce využilo schopnosti přenesení výkonu větších pneumatik při jízdě rovně nebo v zatáčkách. Rozchod kol vpředu i vzadu je větší, geometrie závěsu byla přepracována a byl vyvinut nový spodní rám, což vše napomáhá ke zlepšení jízdní stability a snížení valivého hluku.

Bezpečnostní technologie
ABS brzdy
Cílem v této oblasti bylo navýšení výkonu brzd pro velký turistický vůz, spolehlivý na všech površích a za všech jízdních podmínek. Po pečlivém přezkoumání celého systému a ABS je nyní brzdná účinnost výrazně vyšší než u předchozích modelů. Přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením jsou větší, u 3.0 R dosahují úctyhodný průměr 316 mm (u Outbacka 17"), vzadu se nacházejí rovněž kotoučové brzdy. Elektronické rozložení brzdné síly pomáhá u všech modelů účinně brzdit a vyhnout se případným rizikům. ABS používá pro větší přesnost nové, kompaktní senzory.

Nové prstencové výztuže karoserie Subaru
Tento koncept se již u Subaru dříve osvědčil. Přišel čas jít dál. Zcela nová, vysoce vyspělá konstrukce dosáhla světové třídy úrovně bezpečnosti při srážce, protože pohlcuje nárazy ještě účinněji, přitom má nižší hmotnost. Takové spojení vlastností je možné dosáhnout pouze vyspělými svářečskými technikami v nejsložitější oblasti střední a přední části karoserie, které umožňují programově pohlcování energie, a to až po úroveň ramen dveří. Rovněž podlahová část byla zesílena, byl přidán příčný prvek s větším příčným průřezem a zesílena zadní partie. Zajímavostí jsou pohlcovače energie pod zadními dveřmi, zabraňující deformacím. Ochrana posádky proti nárazům ze všech směrů tak byla významně posílena.

Airbagy, bezpečnostní pásy a aktivní opěrky hlavy
Dvoustupňové vyvíječe plynů jsou pro SRS* airbagy na předních sedadlech standardem, stejně tak jsou jím boční airbagy. Nově vyvinuté volitelné okenní airbagy téměř kompletně pokryjí postranní okna a střední sloupek karoserie. Přední bezpečnostní pásy mají předpínání, omezovače zátěže a reduktory tahu, všechna zadní sedadla pak tříbodové pásy. Kromě toho se aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech automaticky posunují dopředu, aby při nárazu zezadu dříve podepřely hlavu a snížily riziko poranění krční páteře.

Ochrana chodců
Vzdálenost mezi kapotou motoru a motorem se proti stávajícímu modelu zvětšila. Energii vstřebávající nárazníky, závěsy kapoty, blatníky a odnímatelné stěrače modulového typu pomáhají minimalizovat zranění chodců.

Design interiéru: nový druh umění.
Při uplatnění nejnovějších ergonomických principů v interiéru nového Legacy je kladen důraz na spokojenost řidiče a pohodlí cestujících. Palubní deska je možná v provedení 3-D efektu, s přístroji se stříbrným olemováním nebo u modelů 3.0 R s přístroji podsvětlenými. Vše je zpracováno s hladkým povrchem a jednotným vkusem, který předjímá vysoce praktické sportovní řízení. Metalický střední panel je pootočen směrem k řidiči a červené podsvětlení jeho prvků napomáhá viditelnosti a zvyšuje sportovní náboj. Vaši touhu po moderní technologii může uspokojit volitelný vestavěný navigační systém se 7-mi palcovým centrálním displejem, který rovněž obsahuje palubní počítač. Díky němu se řidič může dozvědět údaje o spotřebě paliva, přesném času proudění vzduchu v klimatizaci nebo žádoucím termínu údržby či servisu.
Nově vyvinutá přední sedadla nabízejí výběr ze standardních nebo sportovnějších nastavení, které oboje lépe rozloží tělesnou hmotnost, sníží únavu a tělo výborně podepře. Všechny mechanismy pro úpravu, posouvání, sklápění, zvedání, naklonění dopředu a bederní podpěru byly vylepšeny a jejich množství bylo rozšířeno.

Rozhodně Subaru
V souladu se smělými změnami designu, provedenými u poslední řady Legacy, je k dispozici paleta nových výrazných barev a také nabídka standardního a volitelného exteriérového vybavení.

Subaru CR

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy