Mercedes Benz představí první Li-Ion hybrid

S | foto: Mercedes-Benz

Modrá vlna zalévá Mercedes. Úsporné, ekologické a jinak bursíkoidně upravené vozy chrlí jeden za druhým. Dnes je na pořadu zpráva, že úsporný Mercedes třídy S s hybridním ústrojím bude mít jako první na světě Li-Ion baterie.

Mercedes se snaží zavděčit našemu panu prezidentovi. Jistě v reakci na jeho knihu s názvem Modrá, nikoliv zelená planeta se rozhodl, že veškeré své ekologické úpravy nebude barvit do módní zelené, ale do modré. Proto jsme se již dočkali Bluetecu, BlueEFFICIENCY a teď je tu BlueHYBRID.

Baterie typu Li-Ion známe. Skoro každý je máme ve svém mobilu, je i v noteboku, ze kterého právě píšu tuto zprávu, zkrátka používá se opravdu běžně. Proč mi tedy použití těchto baterií v mercedesu vůbec stojí za slovo?

Baterie sice známe, ale možná neznáme jejich nevýhody. Čas od času se stane, že se některá baterie tohoto typu začně silně zahřívat, například zkratem, a potom má tendenci explodovat. Nejedná se o nic běžného, ale při představě, že za zády veze desítky kilogramů potencionálně explozivní baterie se snad nebude žádnému řidiči dělat příliš dobře.

Mercedes hlásí - všechny problémy jsme vyřešili, jako první použejeme Li-Ion v sérii. Toyota právě kvůli pracím na tomto typu baterií odložila představení příštího Priusu o několik let.

Mercedes Benz S 400 BlueHYBRID (Mercedes má rád kapitálky) má spotřebu jen 7,9 litru a to i při výkonu bez jednoho 300 koní. Zrychlení na stovku trvá 7,3 sekundy a omezovač je na tradičních 250 km/h. Uvedení je naplánováno za rok a budoucím majitelům jen přeji, aby sliby Mercedesu o vyřešení problémů s přehříváním nebyly jen plané řeči.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy