Společnost přitom ještě v létě očkávala přebytek řádově 200 milionů korun. Konečná bilance za loňský rok však všechny zaskočila, protože ačkoliv se o propadu vědělo již dříve, celková ztráta se odhadovala kolem jedné čtvrtiny té reálné.
Podle generálního ředitele Anthona Dennyho se do ztráty promítlo několik faktorů. Po celý rok produkovala skupina zisk až na čtvrtý kvartál. Právě na něj totiž připadla téměř polovina plánovných investic a otevírání poboček v sousedních zemích.
Nepříznivý pro tuzemské bazarníky je i kurs koruny, díky kterému je čím dál výhodnější jezdit pro auta do Německa. Tento trend se projevil především v druhé polovině roku.
I přesto se tržby skupiny zvedly o 35% meziročně na 11,7 miliardy korun. Provozní zisk však klesl o 94% na 17 milionů korun. Ve svých 45 pobočkách prodala společnost 80 tisíc vozů, ož je o 29% více než loni.
Záležitost je o to pikantnější, že v září vstupila společnost na budapešťskou a pražskou burzu. Vzhledem ke špatným zprávám o hospodaření se začala jejich cena ihned propadat z původních 55 korun za akcii až na 24 korun. Denny uklidňuje s tím, že příští rok bude hospodaření lepší a peníze se investorům jistě vrátí. Investoři zase obvinili spoečnost, že o nepříznivém výledku věděla už při vstupu na burzu, ta to však odmítá.
AAA Auto vykázalo ztrátu 120 milionů korun
Největší bazarnická společnost u nás, AAA Auto, vykázala za loňský rok poměrně vysokou ztrátu 120 milionů korun, tedy 4,3 milionu euro. Údajně jde jen o krátkodobý problém v posledním kvartálu loňského roku.