EuroNCAP opět rozbíjela auta

Navara | foto: Euro NCAP

EuroNCAP zveřejnil sérii nových výsledků crashtestů. Některé z nich jsou tentokrét téměř šokující a určitě nevrhají dobré světlo na produkci některých značek. Nissan si zasluhuje přinejmenším reparát.

Euro NCAP se tentokrát zaměřilo na poměrně málo exponovanou skupnu aut a tou jsou pick-upy. Testu se zúčastnili - Nissan Navarra, Isuzu Rodeo a Mitsubishi L200. Mimo pickupy byli testováni - Suzuki Splash, Citroen C5, Renault Kangoo, BMW X3 a Daihatsu Terios. Je toho dost tak hned pojďme na to. A třeba od konce.

Daihatsu Terios
je malé, u nás neprodávané SUV podobné koncepce jako Suzuki SX4. V testech získal 4 hvězdičky. Při nárazu zepředu se kabina ukázala být mírně nestabilní, proto snížené hodnocení.

Přední náraz 11 bodů, boční 15 bodů, připomínače pásů 2 body, náraz na kůl neproveden absence hlavového airbagu). Ochrana dětí - 3 hvězdičky za 32 bodů, ochrana chodců 19 bodů a 3 hvězdičky.

BMW X3
netřeba představovat. Jeho kabina je stabilní a organizace jen jako obvykle pronesla výtku k plastům přístrojové desky, které mohou zranit nohy. V bočním nárazu se otevřely dveře, což znamená ztrátu bodů. Konečné skóre jsou 4 hvězdičky,

Přední náraz 12 bodů, boční 15 bodů, náraz na kůl 1 bod. Ochrana dětí - 4 hvězdičky za 39 bodů, ochrana chodců 5 bodů a 1 hvězdička.

Poloužitková novinka francouzské automobilky Renault Kangoo se představila v testech též. Její kabina zůstala stabilní, pouze sloupek řízení může pro řidiče znamenat nebezpečí. Hrudík je navíc při nárazu přetěžován.Nakonec 4 hvězdičky.

Přední náraz 13 bodů, boční 14 bodů, připomínače pásů 1 bod, náraz na kůl neproveden (absence hlavového airbagu). Ochrana dětí - 4 hvězdičky za 41 bodů, ochrana chodců 14 bodů a 2 hvězdičky.

Velký Citroen C5 se v testech ukázal být bezpečným autem. Organizace velmi ocenila účinný kolenní airbag řidiče a vůz si bez problémů odváží pětihvězdičkové hodnocení.

Přední náraz 15 bodů, boční 16 bodů, připomínače pásů 2 body, náraz na kůl 2 body. Ochrana dětí - 4 hvězdičky za 38 bodů, ochrana chodců 11 bodů a 2 hvězdičky.

Minivůz Suzuki Splash, bratr Opelu Agila, se předvedl ve slušném světle. Ačkoliv se inženýrům opět nelíbily plasty palubní desky, které mohou zranit, test probéhal jak měl. 4 hvězdičky.

Přední náraz 13 bodů, boční 16 bodů, připomínače pásů 1 bod, náraz na kůl neproveden (absence hlavového airbagu). Ochrana dětí - 3 hvězdičky za 32 bodů, ochrana chodců 19 bodů a 3 hvězdičky.

A přicházíme do kategorie pick-upů, kde se děly věci. Jako první Mitsubishi L200. Tomu se podařilo zéskat v bočních nárazech plný počet bodů, avšak výsledek srazilo to, že hrudík řidiče byl velmi silně přetížen. Karoserie však zůstala stabilní. 4 hvězdičky. Katastrofální je chrana chodců.

Přední náraz 9 bodů, boční 16 bodů, připomínače pásů 2 body, náraz na kůl neproveden (absence hlavového airbagu). Ochrana dětí - 3 hvězdičky za 32 bodů, ochrana chodců 2 bodů a 1 hvězdička.

Prvním hříšníkem je Isuzu D-max/Rodeo. I přes dobrý výsledek v bočním nárazu nebylo možné vozu udělit 3 hvězdičky kvůli karastrofánímu nárazu čelnímu. Kabina je nestabilní, pedály pronikly do kabiny, ochrana hlavy mizivá a přetížení krku a hrudníku znamenají velmi vysoké riziko smrtelných poranění. 2 hvězdičky.

Přední náraz 2 body, boční 15 bodů, připomínače pásů 0 bodů, náraz na kůl neproveden (absence hlavového airbagu). Ochrana dětí - 2 hvězdičky za 22 bodů, ochrana chodců 2 bodů a 1 hvězdička.

Nejvíce hřešil Nissan Navara. Zde je na vině vadná série airbagů, které budou vyměněny při svolávací akci. Jejich problémem je zpožděná aktivace. I přesto bylo zjištěno, že karoserie je nestabilní a málo pevná, pedály do kabiny pronikly o celých 20 cm. Zvýšené riziko je i u poranění hrudníku, který je silně přetěžován, a u poranění krku, které může být smrtelné. Test se bude opakovat se správnou sadou airbagů. Prozatím tedy jediný bod.

Přední náraz 1 bod, boční 16 bodů, připomínače pásů 1 bod, náraz na kůl neproveden (absence hlavového airbagu). Ochrana dětí - 3 hvězdičky za 32 bodů, ochrana chodců 14 bodů a 2 hvězdičky.

Mějme na paměti, že pickupy jsou užitkové vozy, které často jezdí naložené. V tomto směru je potom jejich bezečnost ještě horší. Na druhou stranu nemůžeme očekávat, že bychom u užitkových vozů viděli skvosty bezpečnosti, ostatně ukázal to i Renault, který si sice zakládá na pěti hvězdičkách u maxima svých modelů, přesto však dopustil, jistě z důvodů výrobních nákladů, aby Kangoo skončil jen se čtyřmi hvězdami.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy