Řekl bych, že kdybych sem překopíroval jiný, straší článek, změnil jen jména a data, nikdo si ničeho nevšimne. Přesto...
Kia na autosalonu v Frankfurtu minulý měsíc představila studii eko_cee'd. Nyní bylo potvrzeno, že i ta se převtělí do reálné podoby.
Eko_cee'd je vybaven turbodieselem 1,6 CRDi, S tímto motorem je schopen stlačit hatchback velikosti Golfu spotřebu pod 4 litry, přesněji na hodnotu 3,9 litru.
Za vším stojí především nahrazení původní pětistupňové převodovky šestistupňovou a prodloužení 4, 5 a 6 stupně oproti normálu. Vše podporuje i ukazatel řazení, který dle rychlosti a otáček doporučuje ideální převod.
ISC je nový systém stop & go, tedy plánované zhasnutí motoru při zastavení. Rekupurace energie zase zajišťuje nabíjení baterií, které se potom používají ke startování zhasnutého motoru, ale i k pohonu elektrického posilovače řízení a dalších přístrojů v autě.
Napomáhá i notné vylepšení aerodynamiky. Koeficient aerodynamického odporu klesl z 0,33 na skvělých 0,29.
Když se k tomu přidají i pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem, není 104 gramů CO2 na kilometr až takovým překvapením.
Zbývá jediná otázka. Proč takovéto věci nemohou být hned v sérii?