Podobně jako minulá generace, i současné BMW M3 bylo zatím představeno jen jako kupé. Tím však plány v žádném případě nekončí.
V nejbližší době se má supermoderní technologie dostat i do dalších karoserií. V první řadě to bude po vzoru minulé generace i kabriolet. Ten je však tentokrát s plechovou skládací střechou, což znamená jediné, obří nárůst hmotnosti. Se třemi přebytečnými metráky se bude muset divize M nějak vypořádat.
Dalším potencionálním „závoďákem“ je sedan. I ten se zanedlouho objeví v portfoliu BMW a po obnovené premiéře u třídy 5 se i trojka dočká kombíku. BMW se tak jasně snaží zasáhnout co největší skupinu zákazníků tak, aby se mohla rovnat s produkty konkurence, tam je totiž větší spektrum karoserií v nabídce již delší dobu.
Zanedlouho přijde i další příjemná změna. Dosavadní manuální převodovku doplní v nabídce zbrusu nová sedmistupňová dvouspojková převodovka vyvinutá ve spolupráci s věhlasnou firmou Getarg. Nahradí tak současné SMG.
Trochu extrémnějším modelem bude opět série CSL. Odlehčená verze současného kupé se již pilně testuje. Minulá, limitovaná edice měla být jen zkouškou, jsou-li zákazníci ochotni platit nejen za vyšší výkon, ale i nižší hmotnost.
A co nám BMW v příštích letech nabídne? Technici z Mnichova se určitě nenudí, neboť s číslem 1 na kapotě přijede ještě kupé, které již bylo představeno, a kabriolet s plátěnou střechou. Delší dobu si ještě počkáme na X1, nejmenší z rodiny SUV.
Číslice 2 pravděpodobně zůstane prozatím neobsazena, ale podle dostupných informací by se zde časem měl objevit sportovní roadster konkurující Mazdě MX5.
U trojky bude největší novinkou portfolio verzí M, ale i život X3 se nenávratně chýlí ke konci a přibližně za 2 roky by měl dostat nástupce.
Ačkoliv bylo kupé Z4 a facelift roadsteru představeny teprve nedávno, již není krouží světem prototypy v poměrně pokročilém stádiu vývoje, o kterých se tvrdí, že jde právě o novou Z4. Má být větší, aby uvolnila místo pro budocí Z2. Osobně mi to však přijde přinejmenším podivné.
Číslice 5 je již téměř obsazena, sedan, kombi a SUV doplní první MPV, které bude pojmenováno inovativně V5. Ve vzdálenější budoucnosti bude doplněno i o menší V3, některé zdroje zatím jen spekulují i o velkém V7, to už zní spíše jako sci-fi. V5 bude postaveno na bázi sedanu série 5 a bude se snažit brát zákazníky především zájemcům o konkurenční SUV a o Mercedes R-klasse. Měl by však být menší a lehčí.
Po představení X6 by již měla být tato číslice prozatím uzavřena.
A již příští rok by měla být představena nová generace luxusního sedanu třídy 7.
Tento výčet navíc zcela jistě není vyčerpávající, víte-li o nějakém dalším zajímavém modelu, který mi při hledání utekl, dopište jej do diskuze, budeme jen rádi.