Mercedes Benz F 700, pozdravte budoucnost

F 700 | foto: Mercedes-Benz

Auto blízké budoucnosti je představeno již dnes. Takto by mohl vypadat i příští sedan třídy S.

Mercedes na autosalonu ve Frankfurtu představil lahůdku nejlahůdkovatější. O tom, že na autosalonu bude k vidění nový motor Diesotto, který je schopen kombinovat dieselové i benzínové vlastnosti motorů, jsme psali již dříve. To jsme však ještě nevěděli, že očekávaný Diesotto bude představen uprostřed sedanu budoucnosti, modelu F700.

F700 je stejně zajímavý jako samotný motor, vzhledem k tomu, že rozsáhlé představení je uveřejněno zde, jen ve zkratce. Diesotto je přeplňovaný a hybridní čtyřválec o objemu 1,8 litru. Tankuje se do něho běžný natural, ale díky novým technologiím je schopen zapojovat či odpojovat zapalování svíčkou. Jinak řečeno, motor je schopen běžet jak v dieselovém, tak i v benzínovém módu a z obou si bere jen to nejlepší. Mercedes je první, komu se toto podařilo se standardním benzínem, bez nutnosti dodávání dalších aditiv.

Přeplňovaná 1,8 tak má výkon 240 koní, a točivý moment 400 Nm. Pokud jej namontujeme do F 700, což je, jak jsem se již zmínil, třída S budoucnosti, ovšem s poctivými pěti metry, dočkáme se spotřeby pouhých 5,3 litru/100 km a emisí CO2 jen 127 g/km. Nejúspornější dieselová S320 cdi o podobném výkonu si vezme průměrně 8 litrů/100 km.

F 700 je předobraz limuzíny blízké budoucnosti. Se svými 5,17 metry o 10 cm převyšuje současnou třídu S, vzhledem k současnému trendu růstu je tedy o 1-2 generace větší. Je vybaven velmi zajímavým systémem tlumičů PRE-SCAN.

Zatímco současné aktivní tlumiče jsou schopny reagovat na to, čím projíždí přední náprava a adekvátně přizpůsobovat charakteristiku nápravy zadní, F700 jde dál. S pomocí laserových skenerů prohlíží povrch vozovky ještě předtím,než se na něm vůz vůbec objeví. Díky tomu je možné měnit i charakteristiku přední nápravy a jízda se tak stává ještě pohodlnější. O představení v sérii se tisková zpráva nezmiňuje, osobně však věštím buď novou generaci třídy E, či facelift třídy S.

Díky malému motoru se podařilo významně prodloužit životní prostor pro cestující, ti si tak užijí mnohem více komfortu. Především pravé zadní sedadlo je možno považovat za modlu komfortu. Je možné s ním hýbat a dokonce jej i zajímavým způsobem otočit o 180 stupňů. Mnoho z použitých nápadů bude jistě použito v praxi.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy