4,5 litru, to je nejnižší kombinovaná spotřeba, které je jakékoliv sériové Volvo současnosti schopno dosáhnout. Poměrně slušné hodnoty se podařilo dosáhnout podobnými triky, jakými pracuje i Volkswagen.
Test Volva C30 naleznete zde.
Jde tedy především o aerodynamickou optimalizaci, o nový spoiler na zádi, menší změny na náraznících, vylepšení obtékání vzduchu pod vozidlem, snížení odporu chladiče a aerodynamicky příznivější kola.
Ruku v ruce tomu jdu úprava převodovky, především prodloužení 3.,4. a 5. stupně, použití pneumatik s nižším valivým odporem a menší změny na motoru, které se snaží snížit ztráty, tedy použití oleje s vyšší mazivostí, změny na řídící jednotce apod.
Za základ byl vybrán nejmenší diesel 1,6D, který dříve konzumoval 4,9 litru/100 km. Snížení o 0,4 litru, které potěší především zákazníka, s sebou přineslo i snížení, které potěší především Volvo, tedy snížení emisí CO2 o 9 g/km. Výsledná hodnota se tak pohybuje na hranici 120 g/km.
Díky tomu je ve Švédsku hodnoceno jako ekologické auto a dosáhne na státní dotace. Tím by se měly inspirovat i další země, včetně té naší, páni poslanci!
Volvo navíc plánuje v příštím roce představit dvouspojkovou převodovku Powershift, která ušetří 8% paliva, s nasazením u nejmenšího a nejúspornějšího dieselu 1,6 se však zatím nepočítá. To je škoda, úspora osmi procent by znamenala spotřebu mezi 4,1 a 4,2 litru/100 km, což zní velmi zajímavě.