Na Autosalonu ve Frankfurtu bude představen koncept hybridního modelu 308. Po úspěšném vpádu Toyoty a Hondy do myšlení ekologů, volí Peugeot o něco jinou cestu. Zatímco zbraní Toyoty byl benzínový agregát spřažený s elektromotorem, Peugeot věří v dieselovou budoucnost, jeho modely budou kombinovat s elektromotorem vznětový agregát.
Důvod je prostý, diesel je účinnější než benzín, takže je takto možné dosáhnout ještě nižší spotřeby paliva a tím i emisí CO2. Problémem jsou pak ostatní emise, ale i ten problém se daří řešit instalací filtrů a zlepšováním práce agregátu.
Za finanční podpory tamní vlády se francouzská automobilka pokusila vyvinout diesel použitelný pro modely koncernu PSA Peugeot Citroen. Jak to nakonec dopadlo?
Základem je malý diesel o objemu 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 109 koní a točivým momentem 260Nm. Když to všechno podpoří elektromotor o výkonu 22 koní a točivým momentem 120 Nm, je možné dosáhnout abstinující spotřeby 3,4 litru na jedno sto kilometrů.
Příchod na trh je plánován mezi roky 2009 a 2010.