Mini Land Rover – kladivo na emise?

Freelander | foto: Land Rover

Land Rover je výrobce jak těch pravých off-roadů v modelové řadě Defender, tak i luxusních terénních vozů Range Rover. Jsou to žravé stvůry s vysokými emisemi, jak tedy splnit nové emisní limity?

Podívejme se na to. Range Rover – 530-500 g/km, Range Rover sport – 350-530 g/km, Freelander – 195-265 g/km. Řeč je samozřejmě o emisích CO2, jakým způsobem může automobilka s takovýmto portfoliem dosáhnout průměrných emisí 130 g/km, jak to nařídila Evropská komise?

Řešení existují. Jednou možností je zahrnout své modely papírově k jiné značce, která vyrábí takové modely, aby byl limit splněn. Takto se pravděpodobně zachová například Ferrari, když se z nich stanou Fiaty. Naoko. Druhou alternativou je začít vyrábět vůz, který by snížil průměrné emise automobilky a pomohl tak ke splnění limitu. Takto se zatím jeví právě Land Rover.

Ten chce totiž začít vyrábět offroadek, který bude ještě menší, než Freelander. Nedá se očekávat, že půjde do nepříliš velkého trhu opravdových mini off-roadů, které v současné době okupuje například Suzuki Jimny, neboť prodeje zde by nebyly příliš vysoké a navíc kupříkladu právě Jimny nemá emise vzhledem ke své velikosti zrovna nejnižší, 174 g/km.

Je tedy nejpravděpodobnější, že nový Land Rover bude soupeřit především s dvojčaty Suzuki SX4 a Fiat Sedici. I tak se ale budou muset inženýři ve Velké Británii hodně snažit, protože emise těchto dvojčat jsou stále, vzhledem k limitu od EK, dosti vysoké, pohybují se někde mezi 160-175 g/km. A to na průměrných 130 vážně nestačí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy