Koncept Holden Torana TT36

Clubman John Cooper Works | foto: General Motors

Holden využil globálních zdrojů mateřského koncernu General Motors a vyvinul růžový model Torana TT36, jenž je poháněn experimentální jednotkou Alloytec V6 s dvojitým přeplňováním, objemem 3,6 litru a výkonem 280kW.

Jde však pouze o koncept, který není určen k sériové produkci. Tento hot hatch střední velikosti má za úkol demonstrovat talent pro sílu a univerzálnost designu značky Holden a upoutat k ní celosvětovou pozornost.

Torana TT36 využívá pohon zadních kol, se kterým má Holden bohaté praktické zkušenosti a který těží ze sdílení komponent podvozku modulárního strukturálního systému, který pochází z mateřského koncernu GM. Zkratka TT36 znamená typ pohonné jednotky - Twin Turbo 3,6 l.

Tato zkušební pohonná jednotka Alloytec V6 je ručně vyráběna přímo společností Holden v její  australské motorárně v Melbourne. Výkon motoru 280kW je přenášen na kola pomocí vysoce odolné šestistupňové manuální převodovce.

Maximální točivý výkon motoru dosahuje 480Nm, avšak 90% této hodnoty je k dispozici již od 1600 otáček za minutu.

Ve voze jsou čtyři sedačky a vůz je lakonán výraznou růžovou barnou, která doslova magicky přitahuje  pohled diváka. Interiér pak vyniká kontrastním použitím černých a bílých prvků. Střecha vozu je skleněná a nabízí panoramatický výhled z vozu. V zadní části střecha plynule přechází do výklopného víka zavazadlového prostoru a spolu s předním sklem tak vytváří kompletní prosklení horní části karoserie. Vůz TT36 stojí na dvacetipalcových litých kolech s designem o deseti paprscích.

Hlavním motivem, který se prolíná růžovým exteriérem vozu, je využívání světelných efektů LED diod. Podobně je laděna i přístrojová deska a po otevření dveří je také interiér vozu osvětlen růžovými diodami.

Specifikace Holden Torana TT36

- Motor V6 o objemu 3,6 s dvojitým přeplňováním a úhlem mezi řadami válců 60 stupňů
- mezichladič stlačeného vzduchu s výměníkem tepla typu vzduch-vzduch
- Plynule proměnné časování ventilů
- Proměnná délka sacího potrubí
- Proměnný zdvih ventilů
- Výkon 280 kW
- Točivý moment 480 Nm
- Kompresní poměr 9,0:1
- Vrtání x zdvih (mm)  94,0 X 85,6
- Převodovka vysoce odolná šestistupňová manuální

Převodové poměry (:1)
1. stupeň 2,66
2. stupeň 1,78
3. stupeň 1,30
4. stupeň 1,00
5. stupeň 0,74
6. stupeň 0,50
Stálý převod 3,73

- Hliníková kola o rozměru 20 x 8 palců s designem o deseti paprscích
- Rozměr pneumatik 245/35 R20
- Značka pneu Bridgestone Potenza REO5OA

- Kotoučové brzdy se systémy ABS, TC, EBA, EBD, ESP a systémem podporujícím brzdění v zatáčkách CBC
- Přední větrané brzdové kotouče o rozměrech 365mm x 35mm, šestipístkové brzdiče
- Zadní větrané kotouče o rozměrech 365mm x 35mm, čtyřpístkové brzdiče

Zdroj: General Motors

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy