První rotační motor se objevil v modelu Mazdy nesoucí jméno Cosmo Sport. Šlo o malé sportovní kupé, které však nepoužívalo rotační způsob pohonu oproti konvenčním válcům jako zcela první. Tím byl automobil NSU Spyder, jenž měl premiéru již v roce 1963 a který měl také velké problémy se s potřebou. NSU záhy zbankrotovalo a bylo pohlcenou skupinou VW-Audi Group.
Nejznámější rotační motor Mazdy je tzv. RX-series, jenž se užíval a užívá ve sportovních kupé: Model RX-7 má celosvětově dodávaný rotační motor, RX-8 z roku 2003 v tomto trendu pokračoval. Tento motor navíc získal i ocenění „International Engine of the Year“.
V roce 1991 slavil rotační motor ve voze Mazda 787B také úspěch ve slavném závodě 24 hodin v Le Mans. Mazda od roku 1967 vyrobila 1 970 000 vozidel s rotačním motorem a vývoj rotačních motoru Dr. Felixe Wankela stále vyvíjí a pokračuje v jeho odkazu.
A jaká bude budoucnost rotačního motoru: Asi jako každá automobilka se bude muset i Mazda zabývat do budoucna ekologií. I Wankelův motor je v tomto směru vyvíjen. Největším příslibem nového věku je rotační motor Mazdy na vodíkový pohon, jenž je už běžně v provozu. Jeho vývoj je v plném proudu a jistě se budeme setkávat s dalšími zprávami o nových verzích tohoto motoru Mazdy.