Britové milují škodovky

Roomster | foto: Archiv AutoRoad.cz

... aneb obrat názorů o 180 stupňů, tomu se říká nemít předsudky.

Před patnácti lety na britských ostrovech kolovalo neuvěřitelné množství vtipů o škodovkách. Angličané, kteří tou dobou přijeli do České republiky, jejich domoviny, byli obvykle v šoku z pouhého zjištění, že existuje něco JEŠTĚ HORŠÍHO - tedy nejen trabanty a wartburgy, ale i různé dacie, oltcity a podobné socialistické vynálezy.

Dnes je automobilová značka Škoda na ostrovejch druhou (sic!) nejoblíbenější značkou, společně s Hondou. Před nimi je pouze Lexus. Za nimi jsou u nás tolik protěžované BMW, Jaguar, Volvo, Audi, Mercedes.. i ten Volkswagen.

Tyto informace, a mnoho dalších, pochází z průzkumu JD Power, který probíhá ve spolupráci se serverem nazvaném What Car? neboli Jaké auto?. Průzkumu se zúčastnilo 18 187 majitelů aut, kteří se vyjádřili ke 113 modelům třiatřiceti značek automobilů. Hodnotilo se osm kategorií: mechanické problémy, potíže projevující se v interiéru, problémy s exteriérem auta, chování automobilu, interiér, vzhled, služby prodejců a náklady na provozování auta.

Každá kategorie byla hodnocena na základě majiteli vyplněného podrobného dotazníku a celkový výsledek byl (zjednodušeně řečeno) přepočítán na procento spokojenosti.
V hodnocení značek vozů získal u zákazníků nejvíce bodů Lexus: 86,2% majitelů se stejně jako loni domnívá, že vlastní spolehlivé auto, které má zaručené kvalitní služby ze strany prodejců.

Honda a Škoda mají shodně 84,5%. Honda dělá tradičně spolehlivá a příjemná auta, a Škoda (jakkoli nemá vysokou prestiž ´sesterských´ značek koncernu) je solidní auto, které svým majitelům nedělá starosti a navíc je levné.

Co se týká jednotlivých modelů, škodovky jsou bezkonkurenční. Mezi osobními auty existují déle než rok pouze tři modely - Octavia, Fabia a Superb. Octavia je pátá, Fabia Sedmá a Superb jedenáctý. To o něčem vypovídá..

Průzkum probíhal mezi MAJITELI vozů, tedy dotazníky vyplňovali lidé, kteří si svoje auta koupili, protože se jim líbila. Měli k nim kladný vztah - ještě než si je pořídili. Dá se tedy předpokládat, že každý majitel svoje auto spíše chválil, než by na něj házel špínu, ale současně přiznával barvu v ohledech, kde není tak úplně spokojen - třeba vrzání přístrojové desky, nepříjemní prodejci, nutnost přihlásit se k přechodnému pobytu v servise, protože jinak by neměl šanci si vyzvednout poštu.. Výsledky tohohle průzkumu bych se tedy nebála považovat za skutečně vypovídající o reálné situaci.

Možná tedy přišel čas, aby i v zemi, odkud škodovky pocházejí, změnili lidé svůj názor na ně. Z tradičního ´u sousedů je tráva zelenější´ by stačilo přejít k objektivitě..

zdroj: www.whatcar.com

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy