Počet válců vám však nevyrazí dech, tak jako jeho parametry, které jsou opět mimořádné. Zdvihový objem atmosférické V8 se vyšplhal na 4000 ccm, díky proměnnému časování dvojité vačkové hřídele (double-Vanos) a nastavení řídícího managementu s pomocí inženýrů Bmw Sauber F1 se rapidně zvedl jak výkon, tak kroutící moment motoru. Čísla potvrzují, že výkon 309kw / 420 koní hladce překonaly hranici 100 koní na litr, stejně tak kroutící moment se pyšní 400 Nm v 3.900 ot/min, přičemž již ve 2.000 ot/min máte k dispozici 340 Nm.
Pro vysoké otáčky které hraničí na hodnotě 8.300 ot/min musel být upraven i systém mazání v extrémních podmínkách, jako je například ostré brždění, inženýři vsadili na dvojici čerpadel – menší a větší, které se navzájem doplňují pro optimální dávkování oleje.
Zlé jazyky nemohou oponovat ani vyšší hmotností motoru a následné neohrabanosti M3, vyspělá technologie křemičito-hliníkového bloku, vyráběného přímo ve slévárně pro motory F1 přinesla úsporu hmotnosti o 15kg méně, než-li u předchozího šestiválce! Celkově s 202 kg se řadí mezí nejlehčí sériově vyráběné V8.
Přívod vzduchu je vyřešen speciálně navrženým sacím traktem optimalizovaným pro kroutící moment a o odvod spalin se postará dvojité výfukové potrubí se čtyřmi koncovkami v zádi, jak je zvykem u modelů „M“.
Bmw opět potvrdilo, že je technicky na špici, ovšem až praxe ukáže, jak je budoucí M3 s tímto motorem mrštná a obratná, a zda bude i podvozek rychlejší než motor stejně jako u předchozích modelů M3.
zdroj: Bmw