Fiat se chystá do světa 4x4

Od 6. do 16. února bylo všech jedenáct hal amsterdamského výstaviště naplněno automobily světových značek.

Nechyběli výrobci formátu Ferrari, Maserati, Lamborghini, Jaguar, zato svoji účast odmítl mnichovský BMW. Věčně obležený byl stánek jediného holandského výrobce vozidel – firmy Spiker. Z diváckých atrakcí se Auto RAI mohlo pochlubit dokonce i terénní dráhou, kde vozidla úspěšně dokazovala, co dovedou na jemném, pro Nizozemí typickém, písečném podloží. Tolik k obecným informacím o proběhlém autosalonu, který, pravda, za frankfurtským, ženevským, pařížským, detroitským či tokijským autosalonem zaostává velikostí i věhlasem, zato má svoji důležitou roli pro Nizozemí. A to nejen v získávání bohatých zákazníků této malé, avšak hustě osídlené země (16 milionů obyvatel), ale i k prezentaci všech institucí majících co do činění s automobilovým průmyslem. Svůj stánek měly samozřejmě i všechny vysoké školy se zaměřením na automobilovou techniku, spalovací motory. Nyní již detailněji k nejzajímavějším exponátům.



Fiat Simba 4x4
Miniaturní teréňáček byl poprvé vystaven vloni v prosinci na autosalonu v Bologni. Je veřejným tajemstvím, že na podzim letošního roku chystá Fiat premiéru nové Pandy. Když si z karoserie Simby odmyslíme výrazný nárazník, rám, vedoucí od úpatí A-sloupku až na střechu, a výrazné kryty blatníků a spodní části dveří, odhalíme pravděpodobně „tvář“ nové Pandy.

Fiat Dobló 4x4
Nechyběla připomínka terénní úpravy velkoprostorového vozu Doblo, připraveného zvládat terénní nástrahy pomocí přídavné převodovky s terénní redukcí, svorným mezinápravovým diferenciálem, nastavitelnou světlou výškou, 16" pneumatikami…

Okénko do světa s pohonem jedné nápravy. Všechny ostatní novinky vystavené na AutoRAI měly pohon jen jedné nápravy. Přesto si učiňme alespoň zhruba obrázek, jaké zajímavosti bylo možné shlédnout. Škoda představila Octavii s novým vznětovým motorem o výkonu 96 kW. Smart se pochlubil Roadsterem Coupé poháněným 60 kW motorem se šestistupňovou automatizovanou sekvenčně řazenou převodovkou. Alfa Romeo ukázala studii Brera. Peugeot H2O znamená hasičský záchranný automobil s vodíkovým pohonem. Stánku Mitsubishi vévodily studie Pajero Evolution 2+2, CZ-3 a Tarmac. Opel poprvé v Nizozemí vystavil model Meriva. Daewoo rovněž přivezlo nový sériový vůz – Evanda. Suzuki předvedlo ConceptS, Hyundai koncept Equus, Nissan studii Micra C+O. Renault uvedl studii hybridního vozu Ellypse, Citro¨en C-Airdream, z pařížského autosalonu známé autíčko Pluriel by se mělo dočkat sériové výroby.

Zdroj: AUTO 4x4 Gabriela Achtenová, foto: Fiat

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy