Phaeton V6 TDI splňuje standard EU 5

Phaeton | foto: Volkswagen

Na Mezinárodním ženevském autosalonu Volkswagen představuje novou generaci modelu Phaeton s řadou technických zdokonalení. Modifikace a nové prvky výbavy budou od počátku května zaváděny do běžné produkce. Na český trh přijde Phaeton V6 TDI v průběhu léta.

Nový motor V6 TDI
Nový agregát V6 TDI s výkonem 171 kW/233 k je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních na světě, které splňují podmínky standardu Euro-5, jenž vejde v platnost od roku 2009. Zásadním požadavkem ve srovnání se standardem Euro-4 je snížení emisí pevných částic o 80 %. Nový Phaeton V6 TDI plní tyto požadavky díky novému motoru s přímým vstřikováním nafty common rail o výkonu 171 kW (233 k). Na český trh přijde Phaeton V6 TDI v průběhu léta.

V porovnání s nyní již "odstupujícím" motorem V6 TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 litrů na 100 km rozhodně ne na úkor zvýšení spotřeby paliva. Hodnota obsahu emisí CO2 259g/km je na vůz luxusní třídy také neobyčejně nízká. Rovněž jízdní výkony sériové verze Phaetonu V6 TDI s pohonem všech čtyř kol dosahující nyní rychlosti 236 km/h se zdokonalily. Alternativou agregátu TDI u nové verze Phaetonu jsou tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k).

Technické novinky
Technická zdokonalení a nové systémy poprvé implementované v novém modelu Phaeton sestávají kromě motoru V6 TDI ze systému pro sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu "Front Scan", který je  integrovaný do  aktivního tempomatu ACC (Active Cruise Control) a asistentu při změně jízdního pruhu "Side Scan". Navigační systém nyní využívá technologie DVD a má mnoho nových funkcí. Systém pro infotainment, zdokonalený zároveň s navigačním, má ovládací knoflíky optimalizované z hlediska dotyku i viditelnosti, nový hlasem ovládaný Bluetooth headset a paměť dostačující pro uložení tisíce telefonních záznamů (ke každému záznamu mohou být přiřazena čtyři telefonní čísla). Nový systém kontroly tlaku v pneumatikách se snadněji ovládá a nabízí vyšší stupeň bezpečnosti.

Technické inovace Phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED. Denní LED světla jsou konstruována jako úzký horizontální proužek na spodní části krytu světlometů a automaticky se rozsvěcejí při zapojení zapalování. Nový design mají i devatenáctipalcová litá kola.

Podrobnější popis systémů Front Scan a Side Scan
Front Scan: Technickou novinkou je systém Front Scan integrovaný v systému ACC (Active Cruise Control). Front Scan je určen k předcházení čelním nárazům a k tomu využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost Phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze, když řidič sešlápne pedál. Díky systému Front Scan se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.

Side Scan: Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Scan). Tento systém monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích (po jednom snímači pro směry nalevo a napravo od vozidla) a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů směrem dozadu a 3,6 metru do stran.

Tisková zpráva Volkswagen

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy