Supersport Locus

Locus | foto: Locus

Po více než 22 letech zkušeností s kompozitními materiály zesílenými uhlíkovými vlákny a s výrobou, opravami a vylepšováním výjimečných a prestižních vozů, jako například Lamborghini,

se Luc Chartrand pustil do návrhu vozu, který by reprezentoval jeho představu o perfekcionismu ve smyslu estetiky i mechanického zpracování.

Výsledkem jeho práce po více než dvouletém úsilí je tento působivý koncept Locus. Luc byl inspirován dalšími návrháři a vymyslel vůz, který by se měl vymykat z běžné produkce. Bude disponovat vskutku pokročilým interiérem s prostornou zadní částí, na bocích vozu jsou rozměrné vstupy vzduchu a tak nemá Locus konkurentům ve své třídě co závidět.

Lucovi bylo často jeho přáteli, majiteli vozů Lamborghini, doporučováno, aby vyrobil vlastní prototyp a tímto dlouho očekávaným prototypem je právě Locus.

Rám a karoserie vozu jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Podvozek je elektronicky řízený a odpružení je vzduchové. Slopek řízení je elektricky a manuálně nastavitelný, elektricky nastavitelné je také sedadlo řidiče, a vnější zpětná zrcátka (obojí s pamětí nastavení). Elektricky ovládaná jsou i boční okénka, vůz je vybaven automatickou klimatizací. Interiér je potažen kůží. Řidič sedí uprostřed, za ním jsou další dvě sedačky pro spolujezdce. Luc nezapomněl ani na audiosystém, který disponuje prostorovým zvukem 5.1, je doplněn přehrávačem CD a DVD a sedmi reproduktory. Zavírání a otevírání dveří je automatické, lze je ovládat elektricky nebo manuálně, díky elektrickému pohonu je možné i dálkové ovládání. Vnitřní zpětné zrcátko není ve skutečnosti zrcátkem, nýbrž LCD obrazovkou, která zobrazuje obraz ze zadní kamery. Vůz je vybaven předním, bočními a zadním parkovacím senzorem a systémem kontroly tlaku v pneumatikách.

Motor:

Uložení: podélně uprostřed
Dodavatel: GM
Architektura: V8
Zdvihový objem: 8,2 litru
Výkon: 550 - 1000 koní
Točivý moment: 781 Nm

Výkon motoru je přenášen na zadní kola pomocí hliníkové manuální šestistupňové převodovky Tremec a hliníkového diferenciálu Getrag s omezenou svorností. Jako volitelnou výbavu lze objednat automatickou převodovku. Na přední nápravě jsou použity závodní brzdy AP s patnáctipalcovými vrtanými kotouči a šestipístkovými hliníkovými třmeny. Na zadní nápravě jsou vrtané brzdové kotouče o průměru 14 palců a hliníkové čtyřpístkové třmeny.

Rozměry:

Rozvor: 294 cm
Délka: 452 cm
Šířka: 222 cm
Výška: 112 cm
Hmotnost: 1250 kg
Pneumatiky: Michelin pilot sport
Rozměry pneu vpředu: 255/40 zr/18
Rozměry pneu vzadu: 415/30 zr/18 (případně 400/30 zr/18)
Disky kol: hliníkové, třídílné
Rozměry předních disků: 18/9
Rozměry zadních disků: 18/13

Předběžná cena činí 215000 amerických dolarů.

Foto: Locus

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy