Pokud pošilháváte po obřím SUV od Audi, můžete si vybrat zatím pouze ze dvou motorů. Jedním je benzínový osmiválec 4,2 FSI o výkonu 257 kW, pro příznivce nafty je připraven šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI - 171 kW využívající technologii common-rail. A právě příznivci nafty se mohou radovat, protože do Q7 přijde konečně pořádný turbodiesel. Ne že by třílitrové TDI bylo špatné, je to výborný motor - ale do jiných modelů. Do Q7 by se hodilo něco silnějšího a hlavně objemnějšího. Audi to ví a hodlá to napravit. Pravdou je, že Audi s tímto motorem hodlá prorazit hlavně na poli dieselových agregátů na americkém trhu, kde prodejnost Q7 zaostává za očekáváním.
6,0 V12 TDI je ve své podstatě složený ze stejných komponent jako třílitr, jenom má dvakrát větší objem. Používá technologii common-rail s tlaky až 200 MPa a piezzoelektrické vstřikovače. Naladěný bude na 367 kW (rovných 500 koní), točivý moment bude mít nejvyšší hodnotu 1000 Nm mezi 1750 až 3000 ot/min - konečně pořádné parametry! Audi Q7 bude mít opravdu působivé parametry: stokilometrovou rychlost pokoří za 5,5 vteřiny (pozn: sportovní Audi TT 3,2 FSI - 5,9 vteřiny), maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/hod. To jsou hodnoty, které Q7 bude závidět kdejaký sporťák. Navíc díky technologii Bluetec je tento motor i mimořádně ekologický.
Foto: Audi Press