Nový CrossGolf na českém trhu

Cross Golf | foto: Volkswagen CR

Na český automobilový trh vstupuje nový model z Wolfsburgu - Volkswagen CrossGolf. V autosalonech Volkswagen se objeví koncem ledna a jeho cena bude začínat na 642 900 Kč.

Nový CrossGolf, dodávaný výhradně s pohonem předních kol, je odvozen od modelu Golf Plus. Od něj přebírá praktické detaily jako zadní sklopná, podélně posuvná sedadla, sklápěcí stolky na opěradlech předních sedadel a pod sedadly umístěné odkládací schránky, zvýšenou polohu sedadel a pětidvéřové provedení včetně rozměrných zadních výklopných dveří. Tato pozoruhodná novinka svým vnějším vzhledem připomíná SUV - jejími charakteristickými znaky jsou speciální boční ochranné panely, vícedílné nárazníky, o 20 mm větší světlost vozu korespondující s velkými 17" koly a mnoho dalších detailů. Ve výbavě je samozřejmě ABS a za příplatek i stabilizační systém ESP, který je podobně jako u všech Golfů vybaven systémem eliminace nedotáčivosti a ochranou proti rozkývání přívěsu spolu se systémem ABS s brzdovým asistentem. V sériové výbavě nechybí ani šest airbagů, klimatizace Climatic a rádio s CD přehrávačem.

Vnějším vzhledem se CrossGolf od klasického Golfu Plus liší řadou úprav. Výrazná je zejména nová barva laku stříbrná "Ice", nové nárazníky a integrované ochranné panely kolem celé spodní části karoserie vyrobené z velmi kvalitního plastu v barvě saténově anthrazitová.

Interiér nového CrossGolfu upoutá kontrastními barvami. Designéři připravili speciální styling interiéru, který zaujme výběrem materiálů a barevnosti potahů sedadel, výplní dveří i částmi přístrojové desky. Střední části sedadel mají nový barevný potah , který kontrastuje s boční a zadní stranou sedadel. Zadní strana opěradel předních sedadel nese odklápěcí stolky a odkládací kapsy. I pod sériově dodávanými sedadly naleznete praktické odkládací schránky. Potahy dveří jsou barevně sladěné se středovým pruhem sedadel. Interiér je dále doplněn pedály v alu-designu a nástupními lištami s nápisem CrossGolf.

CrossGolf je dodáván se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základní zážehový motor dodává výkon 77 kW (105 k) a základní diesel TDI 77 kW (105 k). Oba nejvýkonnější agregáty (1.4 TSI a 2.0 TDI) dosahují shodně výkonu 103 kW (140 k). Zvláště pozoruhodný je Twincharger 1.4 TSI, který se díky zdvojenému přeplňování může chlubit neobyčejně vysokým točivým momentem a velmi dynamickou charakteristikou, přičemž je i vysoce úsporný. Oba diesely TDI jsou sériově opatřeny filtry pevných částic a mohou být stejně jako 1.4 TSI spojeny s dvojspojkovou převodovkou DSG s přímým řazením.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy