Koncept Lincoln MKR je dynamické čtyřdveřové kupé prémiové třídy, které ztělesňuje budoucí strategii designu vozů Lincoln.
Koncept používá zcela nový motor TwinForcet, který je prvním představitelem nové rodiny motorů. Motor konceptu je benzinový šestiválec V-6 o objemu 3,5 litru s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikem paliva. Motor poskytuje výkon 415 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 553 Nm, což jsou srovnatelné nebo dokonce vyšší hodnoty, nežli u některých motorů V-8. Motor TwinForcet je také schopen provozu na ethanol E-85.
K výrobě vozu byly použity luxusní, ale k přírodě přátelské materiály. Například kůže pro čalounění byla vyčiněna bez použití chromu, dubová přístrojová deska a další komponenty jako koberečky nebo sedačky jsou vyrobeny z obnovitelných zdrojů, a na koncept Lincoln MKR je díky nim nejen skvělý pohled, ale zájemce může hřát také pocit z šetrnosti k životnímu prostředí.
Koncept Lincoln MKR používá sedm klíčových rysů exteriéru, které definují moderní design Lincolnu:
- Čisté, nepřeplácané plochy
- Dynamická linie, oddělující opticky horní a spodní část karoserie
- Zkosené plochy, probíhající paralelně se středovou linií
- Pro Lincoln charakteristický motýlek uprostřed čelní masky, dvoudílná mřížka chladiče
- Tenké, horizontálně umístěné koncové svítilny, probíhající kraje ke kraji na obou stranách
- Výrazné C-sloupky hladce přecházející do linie střechy
- Dynamicky působící linie střechy a profil vozu
Tři až čtyři z těchto klíčových rysů se pravděpodobně objeví v budoucí produkci vozů Lincoln, a to včetně toho nejvýraznějšího, totiž dvoudílné mřížky chladiče, inspirované vozem Lincoln Continental Cabriolet z roku 1941. Dělená mřížka chladiče je navržena tak, aby se podobala kýlu lodě, prořezávající hladinu, a obrovský Lincoln se tak může právem hrdě vyjímat na stánku na autoshow.
Zezadu je koncept tohoto kupé stále rozpoznatelný jako Lincoln, a to díky koncovým lampám, využívajícím plné šíře vozu a používajících technologii LED.
Shora tento Lincoln pyšně předvádí divákům dědictví značky, včetně velké složené hvězdy Lincolnu, která zdobí skleněnou střechu, pokrývající celou vrchní část vozu.
Majestátní přístrojová deska, rozkládající se v kokpitu, je vyrobena z černého dubu a využívá recyklované dřevěné odřezky. Je zakončena dvoustupňovou plovoucí středovou konzolou, která plynule přechází do zadní části kabiny.
Tento rozsáhlý panel ve tvaru písmene T obsahuje také obrazovku informačního systému pro pasažéry, který je hladce zapuštěn a je opatřen dotykovým displejem. Ve středovém panelu se také za motorkem ovládaným krytem skrývá obrazovka navigačního systému.
Panel přístrojů konceptu je charakterizován středovými body v podobě drahokamu. Přístroje jsou lemovány chromovanými obrubami a jsou podsvíceny světle modrou barvou. Díky tomu vyniká jejich harmonie s volantem s paprsky konkávního tvaru, který je vybaven také řadicími pádly.
Motor konceptu je spřažen se šestistupňovou převodovkou. Podvozek konceptu používá nezávislé zadní zavěšení a díky tomu jsou dosaženy lepší jízdní vlastnosti.
vůz stojí na chromovaných hliníkových kolech o průměru 21 palců, která jsou obuta do pneumatik Michelin.