Chevrolet Equinox Sport

Equinox Sport | foto: General Motors

Chevrolet přichází s novým modelem Equinox Sport, který je výkonově orientovanou verzí tohoto populárního kompaktního SUV.

Vůz má agresivní výraz a sportovní náturu, a to díky snížené světlé výšce, mohutným osmnáctipalcovým kolům, výkonnému motoru DOHC o výkonu 263 koní (196 kW), spřaženému s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení, vyladěnému výfukovému systému a unikátnímu vžezření exteriéru. Detaily, jakými jsou nárazníky lakované v barvě vozu, nebo ostranění podélných střešních nosičů, přispívají k uhlazenému designu a dělají z modelu Equinox Sport nekompromisně výkonný automobil.

Chevrolet Equinox Sport by měl být k dostání u prodejců značky Chevrolet ve třetím čtvrtletí 2007. Na výběr budou varianty s pohonem pouze předních kol, nebo verze s pohonem všech kol AWD.

Detaily designu

Za základ by vzat, jak již napovídá samotný názer modelu, populární SUV Chevrolet Equinox. Model Equinox Sport však působí mnohem výkonnějším dojmem, a to díky přednímu a zadnímu nárazníku, které jsou lakovány v barvě karoserie, stejně jako středová linie, procházející přední maskou. Přední za dní nárazník nesou stopy trapezoidního designu - přední nárazník zahrnuje stříbrně lakované trapezoidní vstupy vzduchu, na zadním nárazníku nalezneme dvě chromované trapezoidní koncovky výfuku.

Na výkon zaměřený vzhled modelu Equinox Sport je vylepšen také ostraněním střešních lyžin, a tyto jsou pro něj nabízeny jako volitelná výbava. Agresivní vzhled dokreslují také kovaná osmnáctipalcová hliníková pětiparsková kola, leštěná do vysokého lesku a obutá do pneumatik o rozměru 235/50 R18.

Uvnitř modelu Equinox Sport nalezneme  standardně kožené obložení Ebony. Standardní výbavou jsou i nové sedačky se zlepšeným bočním vedením pro zlepšení posezu a zamezení pohybu těla v agresivněji projížděných zatáčkách. Sedačky lze objednat v provedení s perforovanou kůží. Řidič si jistě užije příjemných pocitů z kůží potaženého volantu se čtyřmi paprsky a také upraveného přístrojového panelu, který nyní obsahuje rychloměr, cejchovaný až do 140 mílí za hodinu (225 km/h). I volič rychlostí je v modelu Equinox Sport nový, navržený v designu J-gate, jenž umožňuje přesné ovládání šestirychlostní automatické převodovky, která umožňuje také funkci manuáloního sekvenčního řazení převodových stupňů.

Standardní výbava zahrnuje také prvky, známé z modelu Equinox : všechny sedačky systému Multi-Flex, po částech sklopné zadní sedačky, zcela sklopná opěradla předních sedadel, umožňující vytvořit zcela rovnou plochu, centrální zamykání s s bezklíčovým dálkovým ovládáním keyless entry, elektrická okna, klimatizaci, posilovač řízení, zadní výklopné dveře s vyhříváním, ostřikovačem a stěračem, nebo rádio s přehrávačem CD/MP3 a audiosystém se šesti reproduktory. Standardem jsou také satelitní rádio XM Satellite a možnost vzdáleného nastartování vozu. Jako volitelná výbava jsou nabízeny elektrické střešní okno, audiosystém Pioneer se sedmi reproduktory a navigace OnStar.

Výkon

O pohon modelu Equinox Sport se stará špičkový šestiválec V6 o objemu 3.6 litru. Jde o motor DOHC s variabilním časováním ventilů, který dosahuje výkonu 263 koní (196 kW) točivého momentu 342 Nm, což značí proti modelu Equinox LT nárůst výkonu o 42 procent. Motor 3.6 je spřažen s novou automatickou šestistupňovou převodovkou Hydra-Matic 6T70, která nabízí vyvážený poměr mezi výkoností a ekonomikou provozu. Tato kombinace motoru a převodovky nabízí výkony, které by modelu Equinox Sport mohlo závidět leckteré sportovní auto - vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za zhruba 7s.

Výkon modelu Equinox Sport jde ruku v ruce s podvozkem, upravený pro vyšší výkon vozu. Rozvor činí 2857 mm a rozchod kol 1569 mm, což dává vozu stabilitu. Model Sport má navíc sníženou světlou výšku, upravené tlumiče, vyztužené nápravy a silnější a odolnější stabilizátory, což v souhrnu poskytuje řidiči při jízdě sportovnější jízdní zážitky. Přední náprava je systému McPherson, zadní zavěšení je pak nezávislé, čtyřprvkové. Celkové snížení světlé výšky, které snižuje těžiště vozu, činí zhruba 25 mm.

Přední a zadní brzdy jsou kotoučové a aůz je vybaven systémem kontroly stability GM StabiliTrak a čtyřkanálovým systémem ABS. Dále je ve výbavě systém kontroly tlaku v pneumatikách - to vše ve standardu. Modely AWD jsou vybaveny automatickým systémem pohonu všech kol, který se připojuje automaticky při detekci prokluzu hnaných předních kol.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy