Při objednávce vrcholného modelu švédské automobilky Volvo - sedanu S80, jste měly doposud dvě možnosti. Buď jste upřednostnily pohon všech kol AWD, ale v tom případě vám pod kapotou bručel osmiválcový agregát, který není v našich končinách příliš oblíbený. Nebo jste si objednaly šestiválec, který se ale dodával pouze s pohonem jedné nápravy a tudíž jste pohon všech kol musely oželet. Nyní však přichází Volvo s možností zkombinovat benzínový šestiválec 3,2 V6 (175 kW, 320 Nm), který bude mít rozhodně větší prodeje než V8, s výborným pohonem všech kol AWD.
Srdcem pohonu všech kol je řízená hydrodynamická spojka Haldex, která přenáší výkon na zadní kola při prokluzu těch předních. Ale při rozjezdu na kluzkém povrchu, např. na uježděném sněhu nebo na ledě, spojka nečeká na prokluz předních kol, ale rovnou posílá výkon na zadní nápravu, takže rozjezd je plynulejší a bez prokluzu.
Nová kombinace šestiválcového benzínu a pohonu všech kol si jistě najde své zájemce, ale ještě lepší by bylo zkombinovat pohon všech kol s tolik oblíbenými dieselovými agregáty. Na našem trhu by na tuhle kombinaci jistě slyšelo dost movitých zákazníků.