Volvo XC90 získalo již pátý titul v kategorii zahraničních vozidel třídy SUV a off-road, zatímco Volvo C30, které se soutěže zúčastnilo poprvé, získalo nejvyšší ocenění v kategorii zahraničních kompaktních vozidel. O hlasy čtenářů magazínu Auto Zeitung se v rámci devatenáctého ročníku soutěže Auto Trophy pořádané tímto časopisem ucházelo více než 350 vozidel ve 27 kategoriích. Steven Armstrong, provozní ředitel společnosti Volvo Car Corporation, převzal tato významná ocenění v berlínském Meilenwerk.
V anketě o nejlepší automobil roku 2006 hlasovalo téměř 94 000 čtenářů magazínu Auto Zeitung. Hlasovat bylo možné jak prostřednictvím anketních lístků, tak po Internetu. Dvě první místa pro Volvo XC90 a Volvo C30 jsou důkazem vynikající pověsti a oblíbenosti těchto modelů značky Volvo na německém trhu, zejména díky jejich variabilitě a příkladným bezpečnostním parametrům.
Od svého vítězství v kategorii nejlepší nový zahraniční automobil v roce 2002 se Volvo XC90 v každém následujícím roce umístilo na špici kategorie SUV a off-road. V roce 2006 XC90 v boji o prvenství v této kategorii opět zvítězila, a to s bezpečným náskokem před svými rivaly.
Volvo C30 při svém debutu v soutěži Auto Trophy dosáhlo hned na metu nejvyšší. Tento poslední výsledek je další z řady senzací, které švédský kompaktní automobil zatím vyvolal. Po vítězství v designérské soutěži 2006 Design Award a po získání Zlatého volantu (Goldenes Lenkrad) pro rok 2006 je Auto Trophy třetím důležitým oceněním, kterého se dvoudveřovému kupé Volvo s velkou prosklenou zadní stěnou dostalo. Prodej Volva C30 bude v Německu zahájen na konci roku 2006, přičemž v nabídce bude osm různých motorů a cena základního provedení bude 18 600 euro.
Ceremonie spojené s předáváním cen se zúčastnilo více než 300 významných zástupců automobilového průmyslu a celá řada předních osobností ze světa podnikání, politiky, umělců a novinářů.