První změna není viditelná, ale je rozpoznatelná ve zlepšené jízdní dynamice. Díky změně stálého převodového poměru na 3.91:1 je k dispozici výrazně lepší akcelerace.
Také reakce vozu na podněty od plynového pedálu jsou lepší. Toho bylo dosaženo použitím sportovního zadního tlumiče výfuku, nazvaného systém Twin Racing. Tlumiče jsou celé vyrobeny ze speciální oceli a osazeny chromovanými závodními koncovkami, díky nimž také produkují oproti standardnímu tlumiči výraznější zvuk.
Pro M verzi kupé Z4, osazenou již ve standardu dvojitými sportovními tlumiči výfuku, a také pro vozy se systémem Twin Racing, je k dispozici také design Sports Trim.
Tento design je k dispozici výlučně pro vozy řady M a zahrnuje rychleji a přesněji řadící převodovku, která podporuje adrenalinovou jízdu a znatelně zlepšuje akceleraci vozu.
Sportovní řazení bylo adaptováno také pro vozy řady M s manuální převodovkou.
Rozsáhlé testy na závodních okruzích i okreskách pomohly ve vývoji zcela nového konceptu podvozku a odpružení. Tento koncept zahrnuje sportovní zavěšení, speciální stabilizátory a zkrutné vzpěry. Navíc, exkluzivně pro M Roadster a M Coupé‚ bude v nabídce také speciální závodní podvozek - ten je však prozatím stále ve fázi vývoje.
Koncept podvozku a zavěšení také zahrnuje litá a závodní kola a disky v designech Type IV a Type III. BMW M Roadster a M Coupé‚ jsou osazeny na přední nápravě koly o rozměru 9.0J x 20" s pneumatikami 245/30 R20 a na zadní nápravě koly o rozměru 10.0J x 20" a pneumatikami 285/25 R20.
Byl navržen také aerodynamický paket, který ještě více podtrhuje sportovní charakter vozu. Tento paket se skládá z karbonových dílů předního spoileru, jež lze volitelně doplnit k přednímu spoileru s chromovanou hliníkovou mřížkou chránící nasávací otvor. Navíc dává tato nová chromovaná mřížka vozu vzhled stylu retro a přitom splňuje požadavky vosokootáčkového motoru o objemu 3.2 litru na přívod dostatečného objemu vzduchu.
Zadní část vozu je vylepšena pomocí plně integrovaného karbonového zadního difuzéru. Tento difuzér je k dispozici ve dvou různých verzích, podle toho, jakými koncovkami výfuku je vůz osazen.
Samozřejmě, že mezi verzemi Roadster a Coupé jsou některé fundamentální rozdíly - nabídka pro řadu Roadster například obsahuje také chromovaný kryt střechy, větrný štítek ve stylu čirého skla a dvoudílné zadní křídlo.
Pro kupé je v nabídce třídílné zadní křídlo. Pro obě verze pak jsou nabízeny nástavce prahů, které opticky sjednocují úpravy, provedené na přední a zadní části vozu. Prvkem poutajícím pozornost diváka pak jsou boční deflektory s integrovanými stroboskopy, které lze volitelně doplnit také sadou Chromeline.
Exkluzivita je trumfem kokpitu všech modelů: nalezneme zde stříbrné karbonové obložení, ergonomicky navržený sportovní volant s airbagem, či eloxované hliníkové doplňky ve stříbrné nebo černé úpravě. Upravena byla také pedálová skupina a nožní opěrka, dále pojistka táhla ruční brzdy a hlavice řadicí páky u verzí s manuální převodovkou. V neposlední řadě pak jsou v nabídce koberečky s logem AC Schnitzer, vyrobené z nejkvalitnějších velurových materiálů.