Takové firmy potřebují variabilní a prostorné dodávky a právě takovou je i nově představovaný Fiat Scudo, jenž bude vyráběn v továrně SEVEL Plant ve Vallenciennes, a který přijde na trh na počátku roku 2007.
Nové Scudo je výsledkem průmyslové spolupráce mezi koncerny Fiat a PSA a stává se nástupcem úspěšného předchozího modelu, který dosáhl od uvedení v roce 1995 na objem 350 tisíc prodaných vozů. Nové Scudo pak dostává do vínku vyšší výkon, lepší ovladatelnost, špičkový komfort, snadné nakládání i variabilitu, což jsou u lehkých užitkových vozů velmi důležité parametry.
Nové Scudo navazuje a zlepšuje i silné stránky předchozího modelu (skvělé jízdní vlastnosti, ovladatelnost a pohodlí srovnatelné s vozy MPV) a stává se novým srovnávacím standardem v této kategorii. Vůz má větší objem prostoru pro náklad, vyšší nosnost, lepší výkon, kvalitu, robustnost a bezpečnost a také lepší zabezpečení proti odcizení.
Objem prostoru pro náklad i nosnost nového modelu Scudo jsou lepší: vůz pojme 5 až 7 m3 nákladu a nosnost se pohybuje mezi 1000 až 1200 kg. Nové Scudo se také může pyšnit nízkou výškou vozu (méně než 1,90 m se vzduchovým odpružením), která umožňuje parkovat ve vícepodlažních garážích. Výška nakládací hrany je pohých 49 cm, což usnadňuje nakládku i vykládku zboží.
Jako doplněk verze VAN nabízí nové Scudo také varianty pro přepravu pasažérů - Combi a Panorama. Tyto verze jsou k dispozici ev třech různých provedeních a umožňují tak zvolit vůz přesně podle přání zákazníka. První verzí je Combi Standard, která je ideálním vozem pro převoz zaměstnanců i s jejich pracovními nástroji. Druhou verzí je Panorama Family, verze určená pro početnější rodiny, hledající komfort a styl při svých cestách za dobrodružstvím. A konečně třetí verzí je Panorama Executive, ketrá je ideální pro přepravu obchodní klientely a najde uplatnění například pro dovoz hotelových hostů z letiště.
Nové Scudo má být synonymem pro produktivitu a efektivnost. Pro každého majitele by z toho měly vyplývat nízké provozní náklady (spotřeba paliva, intervaly servisních prohlídek, náklady na opravy) a dobrá akcelerace a elasticita v nízkých rychlostech, a to dokonce i při plném naložení. To mají zaručovat tři motory Multijet poskytující elasticitu a hladký chod. Všechny motory plní požadavky normy Euro 4. Prvním z motorů je 1.6 Multijet 16v o výkonu 90 koní, dalšími dvěma jsou 2.0 Multijet 16v o výkonu 120 koní a 2.0 Multijet 16v Power s filtrem pevných částic DPF o výkonu 136 koní.
Nové Scudo má být také na vrcholu své třídy, co se týká bezpečnosti a komfortu. Karoserie má počítačem navržené deformační zóny a zlepšenou pevnost, na všech kolech jsou použity kotoučové brzdy a vůz je standardně vybaven systémy ABS a EBD a airbagem řidiče. V závislosti na cílovém trhu a verzi pak mohou být součástí výbavy také ESP včetně ASR, airbag spolujezdce, boční a hlavové airbagy a také zařízení zabezpečující vůz proti odcizení.