Přichází nový Smart fortwo!

Fortwo | foto: Smart

Nový Smart fortwo bezezbytku naplňuje vše, co mohou čekat majitelé jeho předchůdce, ale přidává k tomu nové vlastnosti, schopnosti a výbavu. Je komfortnější, agilnější, bezpečnější a ekologičtější.

Design byl dále uhlazen a dává novému Smart fortwo jiný, robustnější výraz. A přitom si stále zachovává svůj jedinečný charakter. Smart fortwo poznáte na první pohled díky jeho jedinečné bezpečnostní kleci karoserie, která je jednou z hlavních bezpečnostních funkcí, a díky plastovým dílům karoserie.

Motory: výkonné, úsporné a čisté

Smart fortwo bude v dubnu 2007 uveden s přepracovanými benzinovými motory. Tříválcový motor má objem 1 litr a dosahuje výkonů 45 kW, 52 kW nebo 62 kW (61 koní, 71 koní nebo 84 koní). Výkon dieselového motoru cdi byl zvýšen o 10 % a poskytuje nyní 33 kW (45 koní). Všechny motory jsou spřaženy s pětistupňovou automatizovanou manuální převodovkou Getrag, která také prošla revizí. Maximální rychlost nyní činí 145 km/h - což je o 10 km/h více, než u předchůdce.

Vně i uvnitř - pořád Smart

Proti první generace se zvětšily rozměry vozu. Délka je větší o 19.5 centimetru a podařilo se tak dosáhnout lepší ochrany chodců při nárazu, lepší ochrany při nárazu zezadu a hlavně zlepšit jízdní kompfort. Zavazadlový prostor má nyní standardní objem 220 litrů, což znamená nárůst objemu o 70 litrů. Při naložení nákladu až po střechu činí pak objem 340 litrů (o 80 litrů více, než u první generace). Nový Smart fortwo má dvoudílné víko zavazadlového prostoru. Jeho spodní část lze sklopit a použít jako pomůcku usnadňující nakládání a vykládání. Jak exteriér, tak interiér zůstávají stále smart. Tato typická charakteristika zahrnuje čalounění dveří a přístrojové desky, bezpečnostní sedačky s integrovanými pásy nebo třeba zámek zapalování za řadicí pákou. Změnil se tvar přístrojové desky, která je před spolujezdcem nyní rovná. To je částečně i díky nárokům při crashtestech. Přesto (nebo možná právě proto) nabízí nový Smart fortwo pocit velké prostornosti.

Vysoká úrpveň bezpečnosti

Pasivní bezpečnost byla také zlepšena. Z výsledků interních crashtestůplyne, že by nový Smart fortwo měl v testech EuroNCAP dosáhnout výsledku čtyř hvězdiček. Navíc, protože nový Smart fortwo bude od roku 2008 prodáván také v USA, splňuje i náročné americké předpisy pro nárazové zkoušky. S ohledem na požadavky na bezpečnost chodů byly provedeny konstrukční úoravy přední části vozu. A navíc je možno vybavit vůz bočními airbagy chránícími hlavu a hrudník.

Výjimečně nízká spotřeba

Vynikající ekonomie Smartu fortwo prošla další optimalizací. Ačkoliv se zvýšil výkon motoru, benzinové verze mají spotřebu nižší než 5 litrů na 100 km. Na konci roku 2007 by měl být představen Smart fortwo se startovacím generátorem. Tento model bude mít pod kapotou benzinový motor o výkonu 52 kW a v městském provozu by díky možnosti automatického vypínání chodu motoru při stání a opětovného nastartování po stisknutí pedály plynu měl dosáhnout dodatečné úspory až 13 procent. Nový Smart fortwo cdi má dokonce ještě nižší spotřebu. Již dieselový motor v předchozí generaci Smartu měl nejnižší spotřebu ve své třídě, a i nový Smart fortwo se řadí mezi  "třílitrová auta" (což znamená za standardních podmínek spotřebu nižší než 3.5 l/100 km). Emise oxidu uhličitého pak činí pouhých 90 g/km. Nový Smart fortwo je navíc připraven na použití alternativního pohonu. Je navržen tak, aby umožnil rychlou implementaci pohonu na zemní plyn nebo elektromotorem.

Kabriolet smart fortwo s elektrickou skládací střechou

Dalším důkazem zlepšeného komfortu je elektrická skládací střecha pro model smart fortwo cabrio. Navíc lze střechu složit nebo rozložit i za jízdy, není nutno tuto operaci provádět u stojícího vozidla. A navíc, zadní okno skládací střechy je skleněné a vyhřívané.

Výbavy pure, pulse a passion, verze BRABUS

Výbavy se budou nadále jmenovat pure, pulse a passion. Základem je pure s klasickou plastovou střechou. Verze pulse a passion jsou vybaveny odolnou průhlednou panoramatickou střechou vyrobenou z polykarbonátu. Příznivci verze BRABUS se také mají nač těšit - představení této špičkové verze je plánováno na podzim 2007.

Rozsáhlá standardní výbava a prvky volitelné výbavy

Nejdůležitějšími prvky standardní výbavy jsou bezpečnostní kabina, přední airbagy, bezpečnostní pásy s předpínači a omežovači tahu a bezpečnostní sedačky s integrovanými pásy. Dále standardní výbava zahrnuje ESP, ABS a brzdového asistenta EBA. Dalšími položkami na seznamu standardní výbavy jsou: projektorové světlomety s žárovkami H7, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bederní opěrky řidiče i spolujezdce, ukazatel vnější teploty nebo komfortní stěrače s nastavitelným intervalem stírání. Mezi příplatkovou výbavou najdeme boční airbagy, chránící hlavu a hrudník. klimatizaci  (pro výbavu passion standardně), elektrické stahování oken, vyhřívaná sedadla, litá kola (pro výbavy pulse a passion standardně), kožené sedačky, systém Isofix, kvalitní audio systém s CD changerem na 6 CD a sound systém se subwooferem a vstupem pro MP3 přehrávač. Navíc je možno objednat přenosný navigační systém, který je integrován přímo ve voze. Hlasové pokyny pak jsou zprostředkovány palubními reproduktory. Dalšími prvky výbavy jsou světelný a dešťový senzor nebo elektricky vyhřívaná a nastavitelná vnější zpětná zrcátka.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy