Nová kolekce - aneb novinka Dacie

Logan | foto: Renault

Už tak úspěšná Dacia Logan přišla na trh s novou vylepšenou "Novou kolekcí.

S novými sedadly a nevšedními odstíny dbá Logan Nová kolekce také na detaily, jakými jsou nová zadní krystalová světla a nově překreslené dveře zavazadlového prostoru, které obsahují i ovládání vnějšího otevírání. Uvedení nové kolekce na trh je doprovázeno i představením verze vyšší cenové řady Prestige se specifickou vnitřní úpravou, která je vybavena výhradně motorem 1,6 16V. Tento motor původem z Renaultu, o výkonu 110 k (77 kW) při 5750 ot./min, poskytuje Loganu nevšední půvab a výkonnost. Nesrovnatelný poměr mezi cenou a poskytovanými službami jen potvrzuje pověst Loganu.

Od svého představení se Logan jako jedinečný vůz na trhu setkal s velkým obchodním úspěchem. Interiér Loganu Nová kolekce je vybaven novými sedadly s originálním designem a novou povrchovou úpravou. Nová ergonomická hlavice rychlostní páky se objevuje ve všech verzích a interiéru vozu tak poskytuje prvek modernosti. Logan Nová kolekce je také vybaven novou řadou autorádií Blaupunkt s odnímatelným čelním panelem a funkcí RDS, je možné jej doplnit kazetovým přehrávačem, CD nebo CD s MP3 přehrávačem.

Logan Nová kolekce nabízí i vývojové změny ve smyslu vnějšího designu. Vůz je vybaven zadními světly s krystaly (od verze Ambiance). U verze Lauréate jsou dveře od zavazadlového prostoru vybaveny zcela novým spojlerem, který Loganu dodává odlehčený a dynamičtější design zadní části vozu. Jako praktický detail je zavazadlový prostor opatřen tlačítkem, které umožňuje okamžité otevření bez nutnosti použití klíčů.

Mříž chladiče na čelní straně je celá v odstínu karoserie. Tyto vývojové změny doprovází i nová řada 15palcových disků kol z lehké slitiny (volitelně). A konečně je rozšířena i nabídka metalických odstínů : Minerální modrá, platinová šedá, šedá Kometa a béžová Tundra. Modernost Loganu je znovu podtržena odstíny, které ladí se současným vkusem trhu.

Verze Prestige obohacuje vyšší řadu Loganu. Logan Prestige se vyznačuje drobnými detaily jako jsou exkluzivní sedadla „Trial“, specifické ozdobné kryty dveřních prahů, vnitřní úchyty s povrchovou úpravou „leštěný hliník“, kování větráků a hliníková centrální konzola. Nezapomnělo se ani na řidiče: pro něj je určený kožený volant, kožená hlavice rychlostní páky a nová dekorace pozadí počítače (stříbrné pozadí s červenou zónou). Karoserie verze Prestige je stejně propracovaná. Přední a zadní nárazníky jsou lakované v barvě karoserie, stejně tak kliky dveří a boční ochranné lišty. Vnější zpětné zrcátko se honosí specifickým designem a je také v barvě karoserie. Dále nová horní mřížka masky chladiče s „šachovnicovým“ motivem, který tuto verzi odlišuje.

Disky kol z lehké slitiny „Balšoj“ jsou k dispozici na objednávku exkluzivně u Logana Prestige. Tato verze bude ostatně nabízena výhradně v metalických odstínech platinová šedá, šedá kometa, minerální modrá a červená Toreador a dále v temném odstínu mořská modrá. Pokud jde o motorizaci, verze Prestige řady Logan bude vybavena výhradně motorem 1,6 16V.

1,6 16V 110k: nevšední výkon v cenovém světě Loganu
Motor 1,6 16V poskytuje nevšední výkonnost. S vyvinutím výkonu 110 k (77 kW) při 5750 ot./min a točivým momentem 148 Nm při 3750 ot./min umožňuje tento motor Loganu Prestige zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,2 sekund a dosáhnout maximální rychlosti 183 km/h. Tyto výkonnostní hodnoty staví Logan Prestige 1,6 16V do čela pelotonu vozidel srovnatelné ceny. K výbavě Loganu Prestige byl zvolen motor 1,6 16V zejména pro jeho poddajnost a potěšení z řízení.

S 90% maximálním točivým momentem od 2000 ot./min se tento motor ukazuje jako živý a příjemný, velmi rovnoměrný a bez snižování účinnosti a středního režimu. Těchto výsledků je dosaženo při zachování vynikajících výsledků ve smyslu spotřeby. Se 7,1 l/100 km v kombinovaném provozu spotřebuje tato 16válcová verze motoru 1,6 jen o něco méně než 1,6 MPI. S emisemi CO2 nižšími než 170 g/km zde vítězí také ohled na životního prostředí. Motor 1,6 16v je spojený s 5stupňovou převodovkou typu JH s vylepšenou synchronizací a kabelovým ovládáním pro přesnější volbu rychlosti.

Logan Prestige 1,6 16V vyžaduje výměnu oleje pouze každých 30 000 km a není ani příliš nákladný na údržbu. Což je trumf, který je třeba přičíst k záruce poskytované na 3 roky nebo na 100 000 km, která je společná pro celou řadu Logan (v zemích Evropské unie).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy