Hyundai - nejkvalitnější neprémiová značka

Tuscon | foto: Hyundai

V nejnovější studii počáteční kvality J.D.Power 2006 obsadil Hyundai 1. místo mezi neprémiovými značkami a celkové 3. místo hned za Porsche a Lexus.

Hyundai Tucson je nejlepším kompaktním všestranným vozidlem, dále ve svých kategoriích bodovali i Hyundai Elantra, Sonata, Grandeur a Hyundai Coupe . Značka Hyundai se v nejnovější studii počáteční kvality 2006 SM (Initial Quality Study - IQS), kterou každoročně realizuje renomovaná společnost J.D.Power and Associates, umístnila v Spojených státech na špici neprémiových automobilových značek. V celkovém pořadí (včetně tzv. prémiových značek) skončila na vynikajícím třetím místě, hned za značkami Porsche a Lexus, a upevnila si tak postavení mezi automobilovou elitou.

Výborné výsledky v mezinárodních statistikách kvality a spolehlivosti automobilů potvrzují obrovský pokrok, který za poslední roky Hyundai udělal. Oproti loňskému roku si polepšil o 11 bodů a po Porsche a Volvo zaznamenal největší meziroční nárůst. Studie počáteční kvality (IQS) se v automobilovém průmyslu používá jako měřítko kvality nových vozidel po 90 dnech ode dne nákupu vozidla. Z výsledků studie vyplývá, že výrobci automobilů mohou dosahovat výrazných rozdílů v kvalitě zpracování a kvalitě výroby. Hyundai zaznamenal vyrovnané skóre v obou parametrech. Mezi značky, u kterých se vyskytl nejnižší počet poruch a nedostatků, se zařadili BMW, Chrysler, Hyundai, Lexus, Porsche a Toyota. Mezi značky s nejmenšími problémy se zpracováním, patří GMC, Hyundai, Jaguar, Lexus, Nissan a Porsche.

Velmi dobře se daří i jednotlivým modelům značky Hyundai. V kategorii kompaktních všestranných vozidel se na prvním místě umístil Hyundai Tucson, který byl už v loňském roce oceněný titulem "nejkvalitnější model, jehož výroba začala v r.2005" (J.D.Power and Associates).
Ve svých kategoriích se v první trojici nejlepších umístnila i čtveřice dalších modelů Hyundai - nová Sonata, Grandeur, Elantra a Coupe.

Značka Hyundai získává stále dominantnější postavení mezi světovými výrobci automobilů. Hyundai se v posledních letech systematicky věnuje zvyšování kvality, která má za následek i zvyšování důvěry ve značku a s tím spojený nárůst prodejů. Hyundai-Kia je dnes již šestým automobilovým výrobcem na světe a do roku 2010 má ambice obsadit pátou příčku.

Hodnocení IQS 2006 podle segmentů


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy