ITS (Inteligentní přepravní systém) se pro Leon vyvíjel přes dva a půl roku v technickém centru Seatu v Martorellu jako odpověď na projekt AIDE (Adaptive Integrated Driver-vehicle Interface - integrované rozhraní pro přizpůsobení auta řidiči). Hlavním cílem při vývoji bylo zvýšení bezpečnosti řízení prostřednictvím informací o okolí, vozu i řidiči získávaných vozem. Díky těm se pak auto chová tak, že dokáže "přijímat rozhodnutí" a kladně ovlivňovat bezpečnost řízení.
Jako příklad této technologie uvedené do praxe předvede Leon, jak umí informovat řidiče o nebepečí, které se před ním objeví na silnici, světlem na přístrojové desce a zvukovým signálem. Systém funguje i na kruhovém objezdu, tady pro změnu při příchozím hovoru začne "zvonit" až po opuštění objezdu. Auto také funguje jako budík, tedy - pokud řidič usíná, ozve se zvukový signál a volant začne vibrovat.
Tyto a mnohé další vymoženosti pracují díky čidlům, která monitorují pohyby očí řidiče a frekvenci mrkání, díky radarům, které zjišťují informace o objektech před autem, díky GPS a v neposlední řadě ve spolupráci se zvláštní komunikační sítí. Systém lze ovládat jak tlačítky umístěnými na volantu, tak i hlasem.
Zdá se, že trendy ve vývoji nových technologií v automobilovém půmyslu se ubírají směrem k odlidštění řízení. Je možné, že silniční doprava potom bude bezpečnější, ale otázka je, zda chceme jezdit ve vozech, kde jedna porouchaná kontrolka může způsobit nepojízdnost vozu.. Doufejme tedy, že výrobci nezapomínají k těmto systémům do auta montovat i tlačítko, kterým se dají vypnout.