Alfa Romeo se v posledních letech nepouštěla do tak odvážných projektů, jakým právě 8c Competizione je, spíše se věnovala komerčně úspěšným typům. Veřejnost se s tímto, tehdy ještě konceptem setkala před třemi roky na frankfurtském autosalonu při své premiéře. Nyní jde o sériový model, který, jak se předpokládá nebude až tak prodejný, protože půjde o úzce profilovanou klientelu.
8c Competizione je vyrobeno z uhlíkových vláken, jenž uceluje zcela originální design, jak jsme již v úvodu článku naznačili, se vracející do 70. let minulého století. V současné době Alfa moc plnokrevných sporťáků nevyrábí, vyjma Brery, jenž se svými parametry s novou 8c Competizione nemůže srovnávat.
Fanoušky Alfy rozhodně musí nadchnout struktura vozu, jenž se skládá z lehkého prostorového rámu, vyrobeného z hliníku. Sportovní pérování, brzdný systém, jenž má své počátky u Maserati, a zvou základnu má tento vůz posazenou na 20" kolech s pneumatikami 235/35 v předu a v zadu na 285/35. Vše má jistit ještě stabilizační systém VDC.
Srdcem Alfy Romeo 8c Competizione bude nový 4.7 litrový celo hliníkový osmiválec, jejíchž úhel svírání je 90 stupňů s objemem 4691 ccm. S výkonem se při svižné jízdě a 7 000 otáčkách dostane na slušných 331 kW (450 k) s omezovačem až při 7 500 otáčkách. Motor bude spřažen s šestistupňovou čtyřmódovou převodovkou, která umožní řidiči 2x automatické řazení v módu normál a sport a 2x manuální řazení v módu sport a normál.
Cena stále nebyla oficiálně stanovena, ale šušká se o částce přesahující 100 000 euro. Většina výroby by ovšem měla putovat za oceán do USA, protože hlavím cílem tohoto modelu je vrátit se na americký trh.