Na první pohled jsou zřejmé změny na karosérii, novou kůrou prošel přední i zadní nárazník, ty jsou nyní více dynamičtější. Světlomety jsou nepatrně větší. Navíc také přibyly postranní prahové nástavce a zadní lišta na víku kufru.
Nový interiér se oproti původnímu modelu liší především v širší paletě barev. Změn se dočkal také multifunkční čtyř-ramenný volant s eliptickými tlačítky s ovládáním automatické klimatizace Thermatic.
Bezpečnost v tomto modelu nemá ve své třídě opravdu konkurenci. Standardně je E – classe vybavena Pre-Safe systémem, který se snaží maximálně ochránit posádku v krizových situacích. Neck –Pro hlavová ochrana snižující riziko hyperextenzi krku. Inteligentní světelný systém, či zkrácení brzdné dráhy signalizační ochranou a mnoho dalších bezpečnostních prvků.
Škála motorů je rovněž velmi rozmanitá, z celkově 10-ti motorů bylo 6 inovováno. 200 CDI byl vylepšen na 136k a 340 N.m. a spotřebou jen 6,3 l/100km. 220 CDI má 170k a 400 N.m. Z šesti-válců dominuje 320 CDI s 224k a 540 N.m. kroutivé síly.
U benzínových motorů došlo k zvýšení výkonu u 2,0 kompresor o 12,5 % na 184k a 250 N.m. Vrcholem je 5,5 V8 s 388k a 530 N.m. Z nuly na stovku zvládá za 5,3 vteřiny. Pro nejnáročnější zákazníky pak AMG připravil E 63 V8 o síle 514k a 630 N.m.
Vylepšení se dočkalo také řízení, to je více hbitější a komunikativnější. Pro vyšší stabilitu jsou vyvinuty nové ložiska a tyče řízení podporují boční tlaky.