Nový Hyundai Santa Fe

Santa Fe | foto: Hyundai Motor Czech

Po šesti letech představuje značka Hyundai nástupce modelu Santa Fe. Nové korejské SUV má přitažlivý design, propracovaný interiér a vyspělou techniku včetně pohonných jednotek.

Staré a nové Santa Fe si mezi sebou určitě nespletete. Nová podoba populárního vozu je totiž pojata zcela odlišně, přestože ladnost linií a zakulacenost křivek mu nescházejí. Mimořádně přitažlivému a elegantnímu vozu dominuje především doširoka vyvedená přední maska, která zdůrazňuje vynikající proporce vozu. Dostatečný respekt umocňují elegantní 17“ kola.
 
Moderní design pozdvihl na vyšší úroveň také interiér. Díky větším rozměrům je vnitřní prostor větší než dříve, což konstruktérům umožnilo instalaci až sedmi plnohodnotných sedadel. Ať už s pěti nebo sedmi sedadly, největší zřetel při navrhování nového interiéru byl kladen na snadnost provozu, uspořádání a kvalitu materiálů.

Větší prostor a lepší variabilita v novém Santa Fe znamenají významný krok vpřed. O 175 mm prodloužená délka a o 70 mm větší šířka se odrazila v pohodlí posádky. Zvětšoval se rovněž zavazadlový prostor, nabízí nyní o 84 litrů více než dřív, tedy 774 litrů.
 
Nové Santa Fe nabízí osvědčené pohonné jednotky. Moderní turbodmychadlo s variabilní geometrií (VGT) Hyundai umožňuje dieselovému motoru o objemu 2,2 litru (110kW a točivý moment 335 N.m od 1800 ot./min) nabídnout vyšší výkon, nižší spotřebu a celkově lepší a dynamičtější provoz. Šestiválcový motor o objemu 2,7 litru s 24 ventily (139 kW) používá nejmodernější technologii proměnného časování ventilů CVVT (Continously Variable Valve), což vede k významnému snížení spotřeby paliva a zároveň ke zvýšení výkonu. Nový třícestný systém proměnlivého nasávaní (Variable Intake Systém) je řízen elektronicky a reaguje na požadavky řidiče. Výkon je spjat s manuální či automatickou převodovkou.

Nový elektronický systém 4WD využívá ke sledování jízdních podmínek a stylu několika čidel, které volí pro daný okamžik optimální režim. Umožňuje to určit, kdy je zapotřebí vyšší točivý moment a automa-ticky zapojit pohon všech čtyř kol (4WD). Pohon je přenášen na zadní kola prostřednictvím elektronické lamelové spojky. Tímto způsobem systém zvyšuje výkonnost stálého 4WD bez zásahu řidiče. Při zhoršených povětrnostních podmínkách nebo při jízdě po kluzkém povrchu může řidič 4WD pohon zapnout i sám. Spínač 4WD byl vylepšen o funkci TCB (Tight Corner Breaking), která optimalizuje chování vozu při ostrém projíždění zatáček.

Mezi bezpečnostní prvky patří například dvojitý posilovač brzd s kombinací ABS, systém elektronického rozdělení brzdné síly EBD a systém jízdní stability ESP.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy