Mercedes SLK 55 AMG Ultimate Exp. Asia

SLK 55 AMG Ultimate | foto: DaimlerChrysler

Sportovní divize AMG od Mercedesu postaví omezenou sérii SLK 55 AMG určené pro asijské investory. Dvousedadlové vozidla budou soutěžit v závodech „AMG Ultimate Experience Asia“.

35 vysokovýkonných SLK 55 AMG je určeno pro zákazníky z Číny, Indonésie a Thajska, ti mohou svá vozidla prohánět pouze po soukromých okruzích, registrace pro silniční použití byla zamítnuta.

Pevná skládací střecha je nově vyvinuta z uhlíko-vláknitého kompozitu (CFRP), tu používá například formule 1 nebo  závodní vozidla DTM, spolu se zadním plastovým oknem se ušetřilo jen na střešní části 25kg a to přispělo ke snížení těžiště. AMG také dodal vylehčená slitinová kola o velikosti 19“ palců, sportovní odsávací systém, vylehčené anatomické sedadla, či dveřní výplně. Nádrž byla zvětšena na 80 litrů paliva. Pro bezpečnost zde nalezneme ochrannou klec, šestibodové pásy a hasicí přístroj. Hmotnost vozidla s provozními a pohonnými kapalinami je nyní méně než 1500kg. 

Podvozek, kola a brzdy na nekompromisním SLK jsou totožné se Safety Car u Formule 1. Pneumatiky kombinují šířku 235/35 R19 vpředu s 265/30 R19 vzadu. Ultralehká slitinová kola mají třetinovou váhu oproti klasickým hliníkovým kolům. Brzdná soustava skrývá kotouče s rozměrem 360 x 22 mm a 6-ti pístovými třmeny. Závodní destičky odolávají těm nejvyšším teplotám a neuberou na síle ani při prudkém a opakovaném brždění. Vzadu jsou potom osazeny kotouče 330 x 26 mm a čtyř-pístové třmeny.

Pojďme se podívat pod kapotu, ta ukrývá sériový 8-válcový 5,5 litr o výkonu 265kw / 360 k a 510 N.m. krouťáku. Oproti původním parametrům bylo vylepšeno sání a dvojice tlumičů výfuku v zádi. Navíc byl použit pomocný olejový chladič umístěn v přední části, proto musel být posunut chladič motoru a převodovky, tak že pro mlhová světla nezbylo místo. Řazení je poloautomatické ruční s pádly pod volantem s režimem „M1“ a „M2“ lišící se především rychlostí řazení.

Lepších jízdních vlastností bylo docíleno rozložením hmotností v poměru 52:48 procent ve prospěch přední části. Závodní palivová nádrž je plošně rozdělena, tak aby v zatáčkách nedocházelo k přelívání vysokooktanového benzínu ze strany na stranu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy