Mercedes - Benz v Ženevě

CLS 63 AMG | foto: DaimlerChrysler

Automobilka Mercedes – Benz se na ženevském autosaloně představí opravdu velkoryse, téměř všechny modely prošly inovací, pojďme se na ně podívat blíže.

CLS 63 AMG
Novinkou se stane třída CLS 63 AMG, výjimečný vůz nabízející působivý výkon, dynamický styl a exklusivní interiér. Čtyřdvéřové kupé je poháněno 6,3 litrem V8 AMG o síle 514 koní, z nuly na sto zrychlí za pouhých 4,5s.

CLK 63 AMG Coupé a kabriolet
Motor v CLK je stejný jako v třídě CLS, je ovšem přiškrcen na výkon 354kw /481 k a neuvěřitelných 630 N.m krouticího momentu. Nově je také implantován AMG Speedshift 7G – Tronic, automatická sedmistupňová převodovka, která se bez problému postará o přenos tak velké síly. Auto zdobí luxusní 18“ kola AMG, které obsahují nově přepracovaný brzdný systém AMG.

R 63 AMG
Mercedes doplnil také třídu R o sportovní verzi AMG, ten má nyní 510 koní a stalý pohon všech kol. Cestujícím nabízí maximální pohodlí a prostor až pro 6 osob. Opět zde nechybí Speedshift 7G –Tronic s automatickým či poloautomatickým řazením na volantu ve stylu F1. Podvozek je vybaven vzduchovým systémem AirMatic DC spojeným s ADS II, systémem adaptivních tlumičů.

SL 55 AMG a SL 65 AMG
Úpravě vzhledu podlehla i třída SL.  Přední část ve tvaru „V“ je více dynamičtější, mlhová světla dostala chromové kroužky, jiné postranní větrací otvory, zadní část potom zdobí nově přepracovaná světla. 5,5 litr podstoupil výměně za větší dmychadlo a škrtící klapku a zlepšil se přívod čerstvého vzduchu, tím se dosáhlo maximálního výkonu z 500 k na 517 k a kroutící moment povyrostl na 720 N.m. Brzdy jsou nyní šesti-pístové, vynikají krátkou brzdnou dráhou a minimální vadnutím při opakovaný brždění.

Technologie Bluetec
Inovační technologický systém Bluetec má za cíl splnit ty nejpřísnější emisní normy kdekoliv na světě. V Ženevě se představí dva takto vybavené modely, jedná se o naftové motory CDI. Dieselové motory vynikají kroutivou silou a nízkou spotřebou a nyní i nejčistšími výfukovými plyny. Do roku 2008 by se měla objevit u všech dieselových motorů.

CLS 350 CGI
O tomto systému již bylo psáno, jedná se o první benzínový motor s přímým řízením vstřikováním a rozprašováním. Implantován je na 6-ti válcový 3.5 litr z modelu CLS, ten má nyní 292 koní a až o 15% nižší spotřebu, proto se uspokojí v průměru jen s 9,1 až 9,3 litry na 100/km.

Třída GL
U tohoto modelu je prvně nabízen dieselový motor 320 CDI a 420 CDI s filtrem pevných částic a splňující normu Euro 4. Užitkové vozidlo pojme až sedm cestujících. Luxusní obr zapůsobí jak vynikající manipulací ve městě, tak mimo vozovku v terénu, to vše s velkou prostorností a pohodlím. Nově je také integrován bezpečnostní systém Pre-Save.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy