Euro 4 pro motory Renault

Renault | foto: Renault ČR

Renault vyvinul nové technologie s ohledem na požadavky emisní normy Euro 4. Ty se týkají všech dieselových agregátů a jsou k dispozici u všech modelů Renault.

Tyto inovace v oblasti dieselových motorů přispívají ke snížení škodlivých emisí tvořených oxidem uhelnatým (CO), nespálenými uhlovodíky (HC), oxidy dusíku (NOx) a pevnými částicemi. Nová řada vznětových motorů Renault zahrnuje vše, co je spojováno s posledním technickým vývojem: turbodmychadlo s variabilní geometrií, řízenou recirkulaci výfukových plynů (EGR) s ochlazováním, zvýšený tlak vstřikování (Common Rail 1600 barů), vícenásobný vstřik s piezoelektrickým ovládáním (až 5 vstřiků na jeden pracovní cyklus), optimalizované řešení spalovací komory a filtr pevných částic s periodickou regenerací (FAP).

Renault nabízí od konce tohoto roku renovovanou řadu pohonných jednotek, které  splňují požadavky emisní normy. Ke třem hlavním mechanickým novinkám patří:

- Nový motor 2.0 dCi využívající všech nejmodernějších technologických řešení.  Tento motor je dodávaný ve dvou výkonových variantách. Verze 175 koní (127 kW) vybavená filtrem pevných částic s periodickou regenerací dosahuje nejvyšších výkonů ve své kategorii. Tímto motorem je vybavena Nová Laguna.

- Motor 1.9 dCi ve verzi 130 koní (96 kW), opatřený filtrem pevných částic s periodickou regenerací, je k dispozici u modelů Mégane, Scénic, Grand Scénic a Nová Laguna. Tato verze je také nabízena v kombinaci s automatickou převodovkou Proactive DPO s impulsním ovládáním.

- Motor 1.5 dCi 105 koní (78 kW) spojený se šestistupňovou manuální převodovkou využívá posledních technických novinek v oblasti vznětových motorů a řadí se k nejlepším na trhu. Je k dispozici u modelů Modus, Mégane, Scénic, Grand Scénic a Clio III.

Filtr pevných částic s periodickou regenerací. Tento filtr umístěný na výfukovém potrubí umožňuje zachycování sazí vznikajících spalováním nafty. Při nahromadění částic ve filtru dochází k aktivaci regeneračního cyklu. Druhým dodatečným vstřikem paliva se zvýší teplota výfukových plynů. Zvýšená teplota ve filtru pevných částic vyvolá od určité hranice oxidaci sazí a tedy jejich odstranění. Filtr se vyčistí a je opět připraven plnit svou úlohu zachycovače pevných částic.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy