Pro variantu R 350 je připraveno zvýšení zdvihového objemu na rovné 4 litry, poskytuje výkon 332 koní a maximální točivý moment 420 Nm při 4 200 otáčkách. S PowerXtra-D6 tuningem stoupne výkon u R 320 CDI ze sériových 224 koní na 272 při 3 800 otáčkách. Paralelně se zvýší maximální točivý moment ze sériových 510 Nm na 590 Nm. Díky tomu zvládne upravený turbodiesel Common-Rail zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximální rychlosti je dosaženo při 227 km/h.
Pro osmiválcový R 500 jsou nabízeny čtyři různé varianty zvýšení výkonu. Nejvyšším stupněm je Brabus 6.1 S. Motor V8 má rozšířený objem na 6,1 litru, vysoce výkonné výfukové potrubí z ušlechtilé oceli a kovový katalyzátor. Po této úpravě poskytuje 445 koní při 6 000 otáčkách, maximální točivý moment 635 Nm je k dispozici při 4 500 otáčkách. Jízdní výkony jsou velmi sportovní, což dokazuje zrychlení na 100 km/h za 5,9 vteřin a maximální rychlost dosahující 265 km/h.
V obličeji třídy R je znát změna - mohutný přední spoiler a přidané mlhovky do předního nárazníku jsou nepřehlédnutelným znakem přestavby. Vzadu je nové dolní oplechování a dvě chromové koncovky sportovního výfukového potrubí na každé straně. Kola jsou na výběr ze čtyř různých variant od 18 po 22 palcová. Obouvají pneumatiky až 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Pro lepší kooperaci podvozku s koly vyvinuli inženýři sportovně komfortní podvozek.
V interiéru najdeme vstupní prahy z ušlechtilé oceli s osvětleným logem Brabus, ergonomický volant a vybavení v kůži a Alcatara. Zároveň může být zvolen multimediální koncept s DVD přehrávačem, hrací konsolou a LCD obrazovkami v opěrkách hlavy.