Citroën: Studie C - Airplay

Citroën | foto: Citroën

Tuto studii představí Citroën na boloňském autosalónu, který se koná od 3. do 11. prosince 2005. Studie s odnímatelnou střechou je s délkou 330 cm o 15 cm kratší než nejmenší sériový Citroën - C1.

Zvenku působí tento dvoumístný vůz velmi kulatě, podobně jako C3 Pluriel. Vpředu jsou velmi výrazené stříbrné zamřížkované otvory pro vstup vzduchu. Čelní sklo se táhne hodně dozadu a přechází v panoramatickou střechu. Na bocích bíle lakovaného vozu nejdeme něco, co na první pohled připomíná dřevěné opláštění amerických kombiků. Jedná se o prosklené průhledy ve spodní části dveří. Díky nim mohou cestující ještě bezprostředněji prožít pohyb vozu a zvýšit pocit rychlosti. Zesílený dojem z rychlosti a pohybu je také díky nízkému položení vozu. Velkoplošné prosklení nabízí neomezený rozhled do všech stran a přístup světla do interiéru.

Vůz nabízí prostor pro dva dospělé a jejich zavazadla. Cestující nemají každý své sedadlo, nýbrž jednu dlouhou lavici ze silikonového materiálu. Neobvyklé je také ovládání řazení, oken a zrcátek - vše se nachází na lavici. Volant je dvoubarevný a na černé oblasti uprostřed můžeme najít tachometr a otáčkoměr.

Citroën C - Airplay je vybaven benzínovým motorem o výkonu 110 koní. Tento výkon je přenášen automatizovanou manuální převodovkou Sensodrive, kterou známe z modelu C1. Narozdíl od C1 má C - Airplay řazení pod volantem. Vlídnost k životnímu prostředí dokazuje Airplay technologií Stop&Start, která příjde na trh začátkem roku 2006 v modelu C3. Motor se při káždé zastávce vypne, což šetří benzín. Po puštění bzdového pedálu se chod motoru opět aktivuje.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy