Jak udržet přívěs v kondici?

Servis přívěsného vozíku | foto: Agados

Stejně jako auto, potřebuje i přívěs pravidelnou kontrolu a údržbu. Zejména v zimě, kdy nízké teploty dávají přívěsu zabrat, a zanedbání malých problémů může vést k velkým závadám. Pokud ale budete přívěsu věnovat pravidelnou péči a servisní kontroly, udržíte ho dlouho v kondici. Zatímco na povinnou garanční prohlídku je třeba přijet s přívěsem do servisu, běžnou údržbu zvládnete sami. Na co si dát pozor?

Kola
Hlavní součástí přívěsu jsou kola, která potřebují pravidelný servis, a není radno je zanedbávat. Kontrolováno by mělo být především správné huštění pneumatik a dotažení kolových šroubů. „Právě stav pneumatik má vliv na pérování a jízdní vlastnosti celého přívěsu. Maximální doporučený tlak zjistí majitelé přímo na každé pneumatice. Tlak totiž ovlivňuje její životnost,“ uvádí Petr Ostrý, spolumajitel a jednatel společnosti Agados, která je největším tuzemským výrobcem přívěsných vozíků.

Povrch
Zejména v zimě se doporučuje udržovat povrchové části, které jsou náchylné na posypovou sůl, která se používá pro ošetření silnice. Přívěs oplachujte čistou vodou, aby solanka na plochu nepůsobila dlouho. Zvýšenou péči věnujte zinkovým částem, čímž zabráníte případnému reznutí. Přívěs uschovejte pod střechu nebo přikryjte alespoň plachtou, aby do něj nesněžilo.

Volkswagen ID.4 má nabídnout bohaté využití | foto: Volkswagen

Světla
Před každou jízdou zkontrolujte světelné prvky, které jsou důležité pro bezpečnost na silnici. „Přívěsy Agados mají od roku 2020 zadní LED osvětlení ve vlastním designu ve standardní výbavě u brzděných přívěsů a volitelně je osvětlení k dispozici i pro nebrzděné přívěsy. Novinkou letošního roku jsou i poziční světla v designu Agados. LED osvětlení je odolnější vůči otřesům během jízdy a má vyšší životnost. Velké množství přívěsů ale LED světly nedisponuje, proto musí majitel přívěsu se žárovkovými světly kontrolovat kontakty v samotné vidlici,  zvláště v konektorech zadních svítilen, kam se často dostává vlhkost,“ vysvětluje Petr Ostrý.

Podvozek
V zimě je kontrola podvozku důležitá. Nachází se zde šrouby, spoje. Zkontrolujte, zda nejsou uvolněny.

Brzdy
Zvýšenou pozornost věnujte kontrole a seřízení brzd. Potřebná je kontrola opotřebení brzdového systému a zjištění vůle mezi brzdovým obložením a brzdovým bubnem. Nezapomeňte na kontrolu a promazání nájezdové brzdy. Špatné brzdové tlumiče nechte vyměnit. Kompletní seřízení brzd by mělo proběhnout každé dva roky nebo po ujetí 40 tisíc km.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy