Tokijský expres: Volkswagen Polo GTI

Polo GTI | foto: Volkswagen

Hodně „ostrý“ model představil Volkswagen na právě probíhajícím autosalonu v japonském Tokiu...

Nabídka modelové řady Polo se rozroste o sportovně laděné Polo GTI, jehož motor o výkonu 110 kW/150 k a skvělý podvozek slibují sportovně založeným řidičům skutečně nevšední zážitky!

Srdcem nového modelu Polo GTI, který na tuzemský trh vyjede už na jaře příštího roku, je přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l a výkonu 110 kW/150 k, což je proti předchozímu modelu Polo GTI z roku 1998 posun o 18 kW/25 k výš - nové Polo GTI je nejvýkonnějším provedením ve třicetileté historii modelové řady Polo! Vysokému výkonu motoru odpovídají i dynamické parametry nového modelu, který jede až 216 km/h (předchozí provedení 205 km/h) a sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 8,2 s.

Turbodmychadlem přeplňovaný motor s pětiventilovou technikou a mezichladičem stlačeného vzduchu vyniká výborným průběhem točivého momentu: Jeho maximální hodnota 229 Nm je k dispozici už při otáčkách 1950 min-1, při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni zrychlí Polo GTI z 80 km/h na 120 km/h za pouhých 7,5 s! Ve světle těchto parametrů tím spíše vyniká mimořádně příznivá spotřeba přeplňovaného čtyřválce, která v průměru činí jen 7,8 l/100 km.

Atraktivním stylingem exteriéru i interiéru nové Polo GTI v mnohém připomíná větší Golf GTI, který je považován za špičku své kategorie. Také nové Polo GTI je tedy od pohledu dravý vůz, který se pyšní skvělými  jízdními vlastnostmi a vyniká svojí dynamikou, zároveň je to ale dokonale vybavený a praktický vůz pro každodenní používání v běžném silničním provozu.

Přední části vozu dominuje typická černá maska chladiče se strukturou včelí plástve, kterou se Polo GTI odvolává na Golf GTI. Základna zdvojených světlometů je vyvedená v černé barvě, stejně jako u standardně montovaných mlhových světlometů, začleněných ke krajům předního integrovaného spojleru.

Typickými "válečnými barvami" dravého Pola GTI jsou černá, stříbrná, bílá a především červená. Rudé jsou i třmeny kotoučových brzd u všech kol, které jsou dobře vidět za paprsky šestnáctipalcových litých kol s pneumatikami rozměru 205/45 R 16. Pocit dynamiky a dokonalé jízdní stability umocňuje i o 15 mm snížený podvozek a černé lemy dveřních podběhů.

Střešní spojler s integrovaným třetím brzdovým světlem, uchycený k hornímu okraji zadních dveří, optimalizuje přítlak kol zadní nápravy ve vysokých rychlostech, efektním prvkem je i zdvojená chromovaná koncovka výfuku.

Také interiér je plně ve stylu "GTI": Vůz je vybaven anatomickými sedadly s atraktivním čalouněním "Interlagos", volant, hlavice řadicí páky a madlo páky ruční brzdy jsou potažené kůží. Středová konzola přístrojové desky a výdechy ventilace jsou přizdobeny metalickým dekorem, sportovní odlehčené pedály jsou z hliníku.

Nový Volkswagen Polo GTI je nejenom výrazně sportovní, ale zároveň i mimořádně praktický model - jeho zavazadlový prostor má objem 270 až 1030 l, asymetricky dělené zadní sedadlo (1/3:2/3) zvyšuje flexibilitu využití interiéru. Do standardní bezpečnostní výbavy patří mj. stabilizační systém ESP nebo čelní a boční airbagy, přičemž airbag u spolujezdce lze deaktivovat.

V České republice s nový Volkswagen Polo GTI objeví v I. čtvrtletí roku 2006 a cena bude upřesněna do konce tohoto roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy