Audi Q7 se představuje v české předpremiéře

Q7 | foto: Audi ČR

První SUV značky Audi dokonale kombinuje sportovní vlastnosti a sofistikované technologie s mimořádnou flexibilitou a komfortem luxusní limuzíny.

 Jízdní dynamikou na silnicích se Audi Q7 vyrovná sportovním vozům, terénními vlastnostmi potom kraluje celému segmentu SUV automobilů. Audi Q7 je vozem, který nevyznává kompromisy, ale pouze nekompromisní výkony a kvalitu.

Audi Q7 udává nové trendy už svým originálním designem. Pro značku Audi příznačnou dynamiku reprezentuje nový model Q7 výrazně vyklenutou křivkou střechy, která i díky skloněnému D-sloupku karoserie v mnohém připomíná siluetu velkých vozů kupé. Dalšími typickými prvky designu Audi jsou i u tohoto vozu vysoko posazené linie boků, sledované spodními okraji bočních oken. Výjimečné výkony vozu naznačuje i efektní V-prolis kapoty motoru, který plynule přechází v mohutnou předsazenou masku chladiče.

Na rozdíl od starších SUV modelů, které měly většinou karoserii usazenou na pevném žebřinovém rámu, nové Audi Q7 má moderní samonosnou karoserii. Koeficient aerodynamického odporu má hodnotu pouze 0,34, což je nejlepší výsledek ve své třídě.

Silný vizuální dojem podporuje i efektní dvoutónové kontrastní lakování - zákazníci přitom budou moci volit z jedenácti základních laků, přičemž tři jsou určeny exkluzivně pro nové Audi Q7.
Nové Audi Q7 se řadí na špičku SUV segmentu také svými vnějšími i vnitřními rozměry - délka činí 5086 mm, šířka 1983 mm, výška 1737 mm, rozvor je dlouhý přesně 3002 mm. Interiér vozu vyniká nejenom prostorností, ale také variabilitou: Celkem lze vytvořit na 28 různých variant uspořádání sedadel a zavazadlového prostoru.

Audi Q7 nabízí až sedm sedadel uspořádaných do třech řad za sebou, přičemž i sedadla ve druhé řadě jsou samostatně podélně nastavitelná v rozmezí 100 mm. Sedadla druhé a třetí řady lze sklápět, takže vzadu je možné vytvořit prostor pro zavazadla a náklad o velikosti až 2035 litrů, aniž by přitom muselo jediné sedadlo z vozu ven. V pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor modelu Audi Q7 objem 775 litrů, což je nejlepší hodnota ve třídě SUV. Dokonce i v maximální sedmimístné konfiguraci sedadel je pro zavazadla stále připraveno 330 litrů prostoru.

Zájemci o nový model Audi Q7 budou moci volit ze dvou výkonných motorů. Prvním z nich je nový zážehový osmiválec 4.2 V8 s přímým vstřikováním benzinu FSI o výkonu 257 kW/350 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 440 Nm. Podle předběžných údajů potřebuje Audi Q7 4.2 quattro ke zrychlení z 0 na 100 km/h jen 7,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h. Průměrná spotřeba činí jen 13,8 l/100 km.

Na zájemce o vznětové motory čeká šestiválcový turbodiesel "common-rail"  3.0 TDI se sofistikovanými piezoelektrickými vstřikovači, který se chlubí výkonem 171 kW/233 k a točivým momentem 500 Nm. Audi Q7 poháněné tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h během 9,1 sekundy a jede až 216 km/h při průměrné spotřebě jen 10,4 l/100 km.

Oba motory jsou standardně propojené se šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.
Všechny verze řady Audi Q7 mají stálý pohon všech kol quattro, jehož mezinápravový diferenciál Torsen rozděluje přenášený výkon podle aktuální trakce jednotlivých kol mezi přední a zadní nápravu, což vozu propůjčuje suverénní jízdní vlastnosti na každém povrchu a zvyšuje bezpečnost cestování. Koncept stálého pohonu všech kol quattro zavedla ingolstadtská automobilka již před 25 lety a dosud s ním vyjelo přes dva miliony sériových modelů Audi. Audi Q7 má (stejně jako např. dravé Audi RS 4) diferenciál Torsen poslední generace s asymetrickým, dynamickým rozdělením hnací síly, který za normálních okolností rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, což se odráží ve vyšší stabilitě jízdy a přesnějším vedením stopy v zatáčkách.

Přední i zadní kola Audi Q7 jsou zavěšena na nápravě s dvojitými příčnými rameny a odpérována vinutými pružinami spolu s dvouplášťovými tlumiči. Skloněná zadní pružina a tlumiče neomezují vnitřní prostor vozu, z čehož těží především cestující na sedadlech ve třetí řadě. Celý podvozek, ve kterém je řada dílů z lehkého hliníku, je naladěný tak, aby umožňoval sportovní a přitom stále vysoce komfortní jízdu, a to i na špatném povrchu.

Audi Q7 vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami 235/60 (osmiválcový model má pneumatiky 255/55), za příplatek si mohou zákazníci zvolit i devatenácti- nebo dvacetipalcová kola.

Velmi důležitým prvkem, dodávaným také na přání, je adaptivní pneumatické pérování, které spolu s elektronicky řízenými tlumiči pérování garantuje špičkové jízdní vlastnosti a nejvyšší cestovní komfort. Pneumatické pérování umožňuje měnit světlou výšku vozu - ze základní výšky 180 mm až na 240 mm, což v praxi znamená, že s modelem Q7 může řidič vjet do jakéhokoli terénu. V off-road režimu ovšem podvozek nastavuje světlou výšku 205 mm, výška
240 mm se používá jen krátkodobě v extrémních situacích. Možnost měnit světlou výšku zároveň usnadňuje nakládání těžkých zavazadel do prostoru v zadní části vozu.

Dalším technologickým highlightem modelu Audi Q7 je ovládací rozhraní MMI (bylo s úspěchem uvedeno již v modelech Audi A8 a A6), které umožňuje intuitivní ovládání celé řady palubních systémů a funkcí vozu.

Na přání si zákazníci budou moci pro své Audi Q7 objednat řadu mimořádně inovativních prvků, z nichž některé se objevují v sériové produkci vůbec poprvé. Příkladem může být např. radarové zařízení, které řidiči "hlídá" boční prostor vozu a kompenzuje tak tzv. slepý úhel zpětných zrcátek (Audi side assist). Dalším užitečným zařízením je Audi parking system Advanced se zpětnou kamerou, usnadňující parkování. Mimořádně užitečný je i systém samočinného udržování odstupu od vpředu jedoucích automobilů tzv. adaptivní tempomat, který vůz v případě potřeby zpomalí nebo úplně zastaví.

Do okruhu stabilizačního systému ESP byla přiřazena řada dalších funkcí, jako je např. asistent pro jízdu z kopce. Speciální off-road režim zase přizpůsobuje činnost brzd a motoru měkkému podkladu. Systém stabilizace přívěsu dokáže řízeným zásahem do činnosti brzd efektivně zklidnit přívěs, u kterého hrozí rozkývání.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy