Toyota je nejcennější automobilovou značkou, předstihla Mercedes Benz

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu | foto: Toyota

Japonská Toyota se letos stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa podle žebříčku Brand Finance Global 500. Hodnota značky vzrostla o dvě procenta na 59,5 miliardy dolarů. V celkovém hodnocení si polepšila o 3 místa na 12. místo žebříčku. Zároveň se stala nejhodnotnější japonskou značkou z 34 firem zastoupených v žebříčku.

Toyota předstihla německou značku Mercedes Benz, která zaznamenala pokles o 10 procent na 58,2 miliardy dolarů. Mercedes zaznamenal největší pokles hodnoty značky ze všech výrobců automobilů v žebříčku. Automobilky podle hodnocení loni zažily kvůli koronaviru těžký rok, když 4 z 5 ztratily hodnotu nebo stagnovaly.

Hodnota značky Toyota rostla díky rozšiřování nabídky na trhu a také prostřednictvím vývoje automobilových dílů pro vozidla s vodíkovými palivovými články. Toyota nabízí již druhou generaci sériového vozu na palivové články Mirai. Vedle toho značka nabízí vedle full hybridů i další druhy pohonů jako plug-in hybridní a elektromobily.

Toyota se stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa i podle loňského hodnocení žebříčku BrandZ před Mercedesem a BMW.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy