Toyota má opět největší hodnotu. Ten, kdo jí dýchá na záda překvapí a Tesla to rozhodně není

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu | foto: Toyota

Nejhodnotnější automobilovou značkou podle aktuálního žebříčku Best Global Brands 2020 firmy Interbrand je již po sedmnácté Toyota. Letos byla oceněna na 51,6 miliard dolarů, což jí zajistilo 7. pozici mezi globálními značkami všech odvětví těsně před Mercedesem.

Experti Interbrand zdůrazňují, že si Toyota svoji pozici vybudovala díky bohaté a rozmanité škále automobilů nabízených po celém světě. Značka se zaměřuje na rozvoj nízkoemisních vozů a přispívá tak k dekarbonizaci dopravy a ekonomiky.

V první polovině roku 2020 prodal koncern Toyota Motor Corporation 4,02 milionu aut, což odpovídá 12,4 % trhu. O popularitě vozů Toyoty rozhoduje jak technologická vyspělost a vysoká úroveň bezpečnosti, tak vysoká kvalita, odolnost a spolehlivost, které Toyotu proslavily již před mnoha lety.

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT | foto: Toyota

Na tomto základu Toyota buduje svoji pozici rovněž v jiných oblastech. Investuje obrovské částky do rozvoje nových technologií, které zlepšují kvalitu života lidí a přispívají k ochraně životního prostředí a klimatu. Závodní tovární tým Toyota Gazoo Racing sbírá úspěchy ve světovém automobilovém sportu a současně přispívá k budování dalších generací a lepších silničních aut.

Toyota je největší producent elektrifikovaných automobilů a lídr hybridních a vodíkových pohonných technologií. Značka dosud prodala více než 15 milionů hybridů.

Toyota | foto: Archiv AutoRoad.cz

Nejhodnotnější automobilové značky podle zprávy Best Global Brands 2020 firmy Interbrand

Místo v Top 100 / značka a hodnota
7 / Toyota - 51,6 mld USD
8 / Mercedes-Benz - 49,3 mld USD
11 / BMW - 39,75 mld USD
20 / Honda - 21,7 mld USD
36 / Hyundai - 14,3 mld USD
40 / Tesla - 12,8 mld USD
42 / Ford - 12,6 mld USD
44 / Audi - 12,4 mld USD
47 / Volkswagen - 12,3 mld USD
55 / Porsche - 11,3 mld USD
59 / Nissan - 10,5 mld USD
79 / Ferrari - 6,4 mld USD
86 / Kia - 5,8 mld USD
93 / Land Rover - 5,1 mld USD
95 / Mini - 4,96 mld USD

Nejhodnotnější značky na světě podle zprávy Best Global Brands 2020 firmy Interbrand

Místo / značka / obor a hodnota
1 / Apple / Technologie 323 mld USD
2 / Amazon / Prodej 200,7 mld USD
3 / Microsoft / Technologie 166 mld USD
4 / Google / Technologie 165,4 mld USD
5 / Samsung / Technologie 62,3 mld USD
6 / Coca-Cola / Nápoje 56,9 mld USD
7 / Toyota / Automobilový průmysl 51,6 mld USD
8 / Mercedes-Benz / Automobilový průmysl 49,3 mld USD
9 / McDonalds / Restaurace 42,8 mld USD
10 / Disney / Média 40,8 mld USD

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy