Toto japonsko-americké luxusní SUV, přepracované pro podmínky starého kontinentu, však jinak působí na naše smysly velmi pozitivně.
Přestože jméno Murano připomíná pojem ze zoologie, inspiroval se Nissan ve skutečnosti malým ostrůvkem u Benátek, kde sídlí proslulé sklárny produkující tzv. muránské sklo. Přes tyto evropské kořeny bylo Murano zpočátku určeno především pro severoamerický trh, kde se jej od roku 2002 prodalo přes 100 000 kusů. Na taková čísla na starém kontinentu u Nissanu nemysleli (například největší konkurent Lexus RX300 zde najde ročně nejvýše 10 000 zájemců), přesto byla připravena evropská verze a v únoru byl zahájen její prodej na vybraných západoevropských trzích. Ačkoli oficiální cena Murana (1 398 000 Kč) je známa již od loňského pařížského autosalonu, začal jeho prodej také v České republice teprve v těchto dnech. Tento automobil je věak ve své americké podobě k vidění na českých silnicích již delší čas díky aktivitám šedých dovozců. U Nissanu tvrdí, že na evropské verzi bylo provedeno okolo tří set změn a tisíc úprav nastavení, což asi nejlépe poznáte z výrazně sportovnější (= tužší) charakteristiky odpružení.
Kromě neobyčejného designu, který z Murana dělá jeden z nejvýraznějších vozů své kategorie a který byl pro evropský trh decen-tně upraven (nové vstupy vzduchu v chromované přídi, vzadu prostor pro podélnou SPZ, pozměněný interiér), je tento automobil zajímavý i použitou technikou. Jedinou verzi pohání zážehový vidlicový šestiválec 3,5 l, který pochází z kupé 350 Z, jeho výkon byl však kvůli emisím snížen na 172 kW. Celohliníková pohonná jednotka disponuje mimo jiné variabilním časováním zdvihu ventilů, které výrazně zlepšuje charakteristiku točivého momentu, jenž dosahuje největší hodnoty 318 N.m již v otáčkách 3600 1/min. Jedinou volbou je pak použití plynulé samočinné převodovky CVT Xtronic, pracující na principu oběžného pásu a dvojice kuželových řemenic, jejichž tvar umožňuje plynulou změnu převodového poměru. Navíc je zde alternativa šesti pevných převodových poměrů, které může řidič v manuálním módu nastavovat sám. Řídící jednotka optimalizuje převodové poměry i pro jízdu mimo zpevněné vozovky, kdy spolupracuje se systémem All Mode 4x4, známým z modelu X-Trail, jehož srdcem je elektromagneticky řízená lamelová spojka, umožňující v případě potřeby poslat na zadní kola až 50 % točivého momentu. V terénu pomáhá přibrzďováním protáčejících se kol systém ESP Plus, jehož součástí je také zadní diferenciál se zvýženou svorností. Stejně jako u X-Trailu lze tlačítkem "Lock 4WD" na přístrojové desce zvolit pevné rozdělení točivého momentu na přední a zadní kola v poměru 50:50.
Nissan nabízí Murano v jediné verzi a zároveň jediné úrovni výbavy, která je však bez mezer. Nechybí zde kožené čalounění, elektricky nastavitelná vyhřívaná sedadla, bi-xenonová světla, audiosystém Bose se subwooferem, tempomat, navigační systém s barevným 7palcovým LCD displejem, stře�ní okno, bezklíčové otevírání dveří i zapalování, parkovací kamera či samočinná klimatizace. Připlácí se tak pouze za metalický lak.