První dojmy: Range Rover Evoque Cabriolet: Je to divočina

Range Rover Evoque Cabrio (2016) | foto: Roman Havlín

Tento týden se uskutečnila česká premiéra nové verze Range Roveru Evoque. Ta nese označení Cabriolet, má látkovou stahovací střechu, hromadu výbavy a my jsme se zúčastnili dosti zajímavé prezentace v přírodě, na kterou se jen tak nezapomíná.

Vše začalo v pražském dealerství Albion Cars Praha Průhonice, kde každá předem domluvená dvojice dostala klíče od Evoqua Cabriolet. Po usednutí do kabin nás kromě skvěle vypadajícího interiéru a sedadel přivítala navigace s předem navolenou trasou do hotelu Agnes ve Žďáru nad Sázavou. Právě tam se konala produktová prezentace, která se snad všem zapíše do podvědomí svými podmínkami.

Počasí si totiž připravilo vítr, zimu a hromadu deště. Prakticky celou cestu z Prahy pršelo, a ani ve finální destinaci tomu nebylo jinak. V rámci testu verze Cabriolet jsme tak byly z počátku mrzutí, že snad nedojde na stažení střechy. Nakonec však bylo počasí shovívavé a ke konci testu jsme si již mohli užívat vítr ve vlasech.

Range Rover Evoque Cabrio (2016) | foto: Roman Havlín

Zpět ale k samotnému vozu. Nový Range Rover Evoque Cabrio je vlastně prvním luxusním kompaktním SUV kabriem v historii značky. Líbí se nám jeho atraktivní design a oranžový lak karoserie způsobuje, že se za vámi otočí snad naprosto každý. Ke všemu se přidává i fakt, že podle výrobce se dá Evoque nakombinovat v celkem 20 milionech kombinací. Ano, čtete správně, defacto je tak vyloučeno, že na silnici potkáte na chlup stejného Evoqua.

Až doposud se přitom vyrobilo 506 657 kusů tohoto modelu, přičemž verze kabrio vstupuje právě do výroby. V České republice navíc české zastoupení eviduje již 16 objednávek na otevřenou verzi a tak jsme nemohli čekat a podrobili jsme jej přibližně hodinovému testu v náročném zmáčeném terénu a na okresních silnicích.

Popravdě, ačkoliv se jedná o čtyřmístnou verzi, dozadu se posadí jen méně vzrostlé osoby. Nejde ani tak o místo nad hlavou, v tomto ohledu nás naopak Evoque Cabrio překvapil, ovšem s místem pro kolena je to (logicky) o něco horší. Vpředu se pak sedělo náramně a jelikož testované kusy měli elektricky vyhřívaná sedadla s možností odvětrávání a masáže, nebylo problémem v nich trávit delší dobu. Mimochodem, kdo by chtěl stáhnout během jízdy střechu, může tento úkon provést do rychlosti 48 km/h, přičemž celý proces trvá 18 sekund.

Během testovacích jízd jsme zkoušeli brodivost vozu, která podle tabulek činí 50 cm. Při průjezdu korytem hlubší řeky jsme posléze zjistili, že auto zvládne o pár centimetrů víc. Jelikož totiž pršelo víc než dost, voda se nám při průjezdu dostala až téměř ke stěračům. Vůz to ale zvládl s přehledem a do kabiny se nedostala ani kapka vody. Jelikož je Evoque stále malým SUV, nezbytnou zkouškou byl i průjezd zabahněným terénem.

K co nejlepším jízdním vlastnostem přispíval elektronický systém All Terrain Response s několika jízdním režimy. Stačilo tak zvolit režim "bláto" a rázem se z vozu stal malý traktor, který se pomaličku sunul hlubokými blátivými kolejemi a bylo jen na řidiči, kam až si vlastně troufne. Prakticky se pak dá řici, že největším limitem byly silniční pneumatiky, které toho zvládaly na svůj poměr celkem hodně a někdy jsme si říkali, že "do toho kopce prostě nemůžeme vyjet". Vyjeli jsme...

Co se týče samotného jízdního komfortu, vůz má příjemně naladěné tlumiče, které jsou naladěny na optimálně tvrdou úroveň. V terénu to s námi nikterak moc neházelo a při sportovnější jízdě po okresní silnici se zas Evoque kabrio choval nadmíru stabilně, komfortně a v zatáčkách projevoval jen minimální náklony.

Celkově je nový Evoque Cabriolet velmi povedeným autem, disponuje velmi pevnou strukturou (vůz se nekroutil ani na těch největších zlomech) a do nabídky přichází celkem se dvěma motorizacemi. První z nich je naftový dvoulitr SD4 s výkony 150 nebo 180 koní, druhou volbou je benzinová čtyřválcová jednotka 2.0 SI4 o výkonu 240 koní. S každým motorem je v základu spojena automatická převodovka ZF o devíti stupních a nechybí zde samozřejmě ani pohon všech kol.

Range Rover Evoque Cabrio | foto: Roman Havlín

Po stránce ceny se Evoque Cabriolet řadí mezi dražší stylovky, jenže za jeho cenu dostane majitel hodně výbavy a pořádnou kvalitu. Se základním motorem 2.0 SD4 s výkonem 150 koní a výbavou SE Dynamic zaplatí zájemce 1 421 750 Kč. Naopak za nejdražší variantu SI4 HSE Dynamic dá klient 1 703 559 Kč.

Máme za sebou skvěle připravenou a organizovanou prezentaci skvělého modelu a rozhodně doporučujeme se o Range Rover Evoque Cabriolet zajímat!

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy