K testu jsme zvolili její nejvýkonnější a zároveň nejvíce řidičsky orientovanou variantu s dvěma sty koňských sil, které nám dával k dispozici 1.6litrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem.
Již po prvních několika kilometrech jsme dospěli k jasnému závěru. Kombík je jízdně daleko lepší než běžný hatchback. V zatáčkách se vůz chová velice stabilně a dává řidiči velkou míru jistoty. Podvozek je evidentně naladěný pro vysoký jízdní komfort. I přes větší průměr disků kol zvládal nerovnosti se vší grácií.
To, že je vůz orientován na komfort ovšem neznamená, že Astra zcela zahodila sportovního ducha. Ani v běžném režimu vůz netrpí přílišnými náklony karoserie. Po stisknutí tlačítka SPORT podvozek ztuhne ještě více, je patrnější rychlejší odezva plynového pedálu a řízení se stane lehce tužší a zároveň přesnější. Obecně vzato je celá řídící soustava Astry velmi povedená.
Tu jsme si pochvalovali již během testu hatchbacku. V dnešní době přeposilovaných a tupých řízení je radost řídit vůz, jehož volant vám přesně šeptá co se děje pod koly.
Motor o výkonu 200 koní nás z celého vozu překvapil nejpříjemněji. Maximální výkon podává na hranici 4700 otáček za minutu. Pokud patříte k vyznavačům vytáčení motoru, jistě si nejvýkonnější Astru ST zamilujete. Motor se nejen nechá ochotně vytáčet jak hrdlo ráčí, zároveň ve vyšších otáčkách do kabiny posílá lahodný zvuk, vytvářející příjemně sportovní atmosféru.
Nejvýkonnější benzínový agregát je možné spárovat pouze s šestistupňovým manuálem. Ten potěší příjemně krátkými a velice přesnými drahami, s ideálním mechanickým odporem.
Svýcm chováním nám Astra ST opravdu padla do oka. Většina zákazníků si ale rodinný kombík vybírá pro jiné přednosti. Celé představení odborné veřejnosti se neslo ve znamení štědrého vnitřního prostoru a velkého zavazadelníku. Ani zde Astra nepokulhává za konkurencí. Naopak. Zavazadlový prostor činí 540 litrů v základním provedení. Po sklopení zadních sedaček čeká pro vaše zavazadla celých 1630 litrů.